COVID-19 בישראל

צה"ל מוציא את כוח העזר הצבאי ממעבדות הקורונה

במעבדות בתי החולים מתריעים: ביצוע הבדיקות ייפגע | בפיקוד העורף הסבירו: משרד הבריאות אמור היה לממן את ההוצאות במשימה זאת

חיילות צה"ל במעבדת קורונה. צילום: דובר צה"ל

עימות חדש בין צה"ל לבין משרד הבריאות: החל ממחר בבוקר, לא יקבלו מעבדות בתי החולים העוסקות בפיענוח בדיקות הקורונה סיוע בכוח אדם מקרב חיילי פיקוד העורף. מעבדות אלו מסייעות בעיקר למרפאות הקהילה. לפיכך, יהיו פחות בדיקות יומיות ויחולו עיכובים בפיענוח התוצאות שלהן. ללא הסיוע בכוח אדם שהעמיד הצבא לרשות המעבדות, הן ייאלצו לעבוד במתכונת מצומצמת יותר.

בדיווח על כך של אדיר ינקו ב-ynet נמסר כי בתי החולים קיבלו את ההודעה בנושא הזה מהצבא. פיקוד העורף נימק את צעדו בכך שמשרד הבריאות אמור היה לממן את ההוצאות הכרוכות במשימה זאת.

עד כה העמיד פיקוד העורף לרשות המעבדות קרוב ל-100 חיילים כדי להקל על עובדי המעבדות שהתלוננו על עומסי עבודה קיצוניים. בתי החולים הקטנים צפויים להיפגע יותר מהוצאת החיילים ממעבדותיהם, אבל על פי הדיווח גם בתי החולים הגדולים וגם קופות החולים הזהירו שהצעד עלול לפגוע בביצוע הבדיקות.

בדיווח צוטט מכתב שהעביר אל"מ יעקב מנדלוביץ, מפקד מרכז הבדיקות ב"מפקדת אלון" של פיקוד העורף לבתי החולים: "צה"ל החליט כי אין ביכולתו להמשיך ולסייע בהקצאת חובשים צבאיים למעבדות. לפיכך משימה זאת עתידה להסתיים ב-30.11.20 (היום, ב'). אנא היערכותכם בהתאם. בימים אלה בוחן משרד הבריאות אפשרויות סיוע אחרות וככל שיוחלט כך תיודעו בהתאם".

נושאים קשורים:  מעבדות קורונה,  פיקוד העורף,  צה"ל,  חדשות,  19-COVID,  מפקדת אלון
תגובות