COVID-19 בישראל

בהר"י מתנגדים לביטול חובת מסיכות בכיתות הנמוכות

מומחי ההסתדרות הרפואית פרסמו נייר עמדה בנושא המתבסס על המלצות ה-CDC האמריקאי: "ההשלכות של אי עטיית מסיכות גם בקרב ילדים עלולות להיות חמורות"

ביום פתיחת שנת הלימודים יידרשו כל הילדים עד גיל 12 להציג אישור הורים לביצוע בדיקת אנטיגן שתוצאתה שלילית. צילום. יוסי אלוני / פלאש 90

על רקע החלטת שרי הבריאות והחינוך שפורסמה אתמול (ב') לבחון מחדש את חובת עטיית מסיכות בכיתות א'-ב', הציגה ההסתדרות הרפואית נייר עמדה שהוכן על ידי פורום המומחים שלה ובו הודגש: "מסיכות הן מצילות חיים. עטיית מסיכות גם בגילאים הללו מומלצת ואף חשובה. אין להתיר את הסרתן על ידי ילידי כיתות א'-ב'".

בנייר העמדה צוין שהמרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) המליץ במפורש לעטות מסיכות החל מגיל שנתיים, לרבות בגני ילדים ובבתי הספר. על פי ה-CDC, זהו צעד חיוני להפחתת התחלואה ולקטיעת שרשרת ההדבקה. מומלץ לשקול חלופות למסיכה רק לגבי ילדים עם צרכים מיוחדים וכאלה שאובחנו בהתאם.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, אמר: "זו בוודאי לא חוויה נעימה במיוחד, לבלות יום שלם בכיתה סגורה עם מסיכות. נייר העמדה שלנו בהחלט ממליץ על שילוב פעילות באוויר הפתוח. עם זאת, לילדים קל יותר להסתגל מאשר לנו ההורים.

"עם כל הקושי הכרוך בדבר", הוסיף פרופ' חגי, "ההשלכות של אי עטיית מסיכות עלולות להיות חמורות הרבה יותר מאותה אי נוחות. כמו כן, זהו מסר חינוכי חשוב והפרתו כעת תשבור את האחידות ואת המשמעת הציבורית".

נושאים קשורים:  פרופ' ציון חגי,  ההסתדרות הרפואית,  עטיית מסיכה,  ילדים,  קורונה,  19-COVID,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
08.11.2020, 20:41

כי למה להר''י להפגין מחשבה חופשית ויצירתית אם אפשר להיסחף בזרם של דעת ההמון