קורונה עולמי

עיתונים רפואיים מצטרפים ל-NEJM: מגנים את טראמפ ותומכים בג'ו ביידן

עורכי כתבי העת Scientific American ,Nature ו-Lancet פרסמו את תמיכתם במועמד הדמוקרטי בבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב ומאשימים את טראמפ בפוליטיזציה של המדע והרפואה

הנשיא טראמפ. צילום: IuliaIR/ שאטרסטוק

לאחר שבצעד חסר תקדים גינו עורכי New England Journal of Medicine את הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ על מחדליו במאבק בקורונה וקראו שלא להצביע לו בבחירות הקרובות, הצטרפו לאחרונה לקריאה זו עורכי העיתונים הרפואיים Nature ו-Lancet ובמאמרי מערכת שפרסמו הם מגנים את טארמפ ומכריזים על תמיכה בג'ו ביידן בבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב.

הראשונים שפרסמו כבר ב-1 באוקטובר הודעת תמיכה במועמד הדמוקרטי היו עורכי "סיינטיפיק אמריקן" שהודיעו לראשונה במאמר מערכת העיתון רב המוניטין כי הם תומכים במועמדותו של ג'ו ביידן לנשיאות – גם זה היה צעד חסר תקדים ב-175 שנות כתב העת הזה.

כזכור, לפני כשבוע וחצי דווח ב"דוקטורס אונלי" על כך שעורכי New England Journal of Medicine גינו במפורש וישירות את ממשל טראמפ על תגובתו הנרפית למגיפת הקורונה וקראו להדיח את הנהגת המדינה: "המנהיגות של מדינתנו כשלה במבחן הטיפול במשבר הקורונה", נכתב במאמר. "התגובה הכושלת שלה הובילה לטרגדיה הגדולה. זה המשבר הגדול ביותר בבריאות הציבור בעידן שלנו. המנהיגות הפוליטית הנוכחית הציגה חוסר אונים, חוסר יכולת. אסור לתת להם להישאר בתפקיד שעלול להוביל לעוד אלפי אמריקאים שימותו מהמחלה".

בסוף השבוע שעבר (15.10) פרסם גם כתב העת Science מאמר שקרא למדענים בכלל ולנציב מינהל התרופות והמזון האמריקאי, ה-FDA בפרט למנוע מטראמפ להתערב בחיסונים ובטיפולים נגד קורונה. כתב העת אינו רשאי לתמוך בפומבי במועמדים לנשיאות כיוון שהמו"ל שלו הוא העמותה האמריקאית לקידום המדע, אך העורך הראשי, הולדן ת'ורפ, כתב שהוא איבד את האמון בסטיבן האן, נציב ה-FDA, וקרא לו להתפטר מתפקידו כיוון שאישר את הטיפול בהידרוקסיכלורוקין ובפלזמה לטיפול בחולי קורונה ונקט צעדים לאישור חיסונים נגד הנגיף בעודו מעדיף שיקולים פוליטיים על פני שיקולים מדעיים.

ת'ורפ התייחס לביקורת עתידית על מאמרו וכתב: "קוראים שחושבים שכתב העת Science וכתבי עת מדעיים אחרים אינם צריכים לכתוב על פוליטיקה, אומרים לנו לעתים קרובות 'היצמדו למדע'. אנחנו נצמדים למדע, אך חשוב מכך, אנו נלחמים על מדע".

יום קודם לכן (14.10) התפרסם מאמר המערכת של Nature, שכותרתו "מדוע Nature תומך בג'ו ביידן לנשיאות". כותבי המאמר מציינים כי "טראמפ התקיף מוסדות מדעיים והתעלם מהסכמים וארגונים מדעיים וסביבתיים בינלאומיים, כולל ארגון הבריאות העולמי, בעיצומה של מגיפה עולמית". המאמר גם ציין את פרישתה של ארה"ב מהסכם האקלים ואת התערבותו המסוכנת והמבישה של הנשיא בפעילות סוכנויות בריאות ומדע, "אשר פוגעת באמון הציבור במוסדות אלה האמונים על שלומו של הציבור". עוד הדגישו המחברים כי המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן הוא "התקווה הטובה ביותר של האומה להתחיל לתקן את הפגיעה הזו במדע ובאמת - מכוח מדיניותו ורקורד המנהיגות שלו בתפקיד, כסגן נשיא לשעבר וכסנטור".

מאמר מערכת אחר שכותרתו "האם הטיפול בסרטן יהיה המנצח בבחירות בארה"ב?" פורסם בתחילת החודש ב-Lancet Oncology ובו הועלתה ביקורת חריפה על הפוליטיזציה של המדע והרפואה על ידי טראמפ. מחברי המאמר ציינו כי ביידן התחייב להגן על חוק Obamacare, להרחיב את הכיסוי של Medicaid ולהוזיל את מחירי התרופות המרשם. "ביידן הוא המועמד היחיד שרואה בחשיבות הטיפול הבריאותי זכות אנושית המשפרת את החברה, ולא הזדמנות עסקית להעשיר מיעוט קטן. אם ביידן ייבחר לנשיא, אנו קוראים לו להרחיב את פעילותו למען המחקר והטיפול בסרטן", נכתב.

נושאים קשורים:  Lancet,  Scientific American,  Nature,  New England Journal of Medicine,  דונלד טראמפ,  ג'ו ביידן,  קורונה,  חדשות,  בחירות לנשיאות
תגובות
21.10.2020, 11:13

מעניין שידיעה כה חשובה לא זוכה לתגובה מקהל הרופאים קוראי האתר. בארצות הברית מתקיימת מתקפה חמורה ומתוזמרת של פוליטיקאים נגד האמת המדעית ונגד אנשי רפואה והמדע. חסידים שוטים מבית מדרשו של הנשיא המטורף דונלד טראמפ ושוליים הזויים של הימין הגזעני-פשיסטי אלטרייט מפיצים בדיות של "עובדות אלטרנטיביות" ומכפישים חוקרים ידועי שם כמו אנטוני פאוצ'י ואחרים.
אנחנו שוחים בביצה משלנו ולא מבינים ששיטות התעמולה הגבלסית וה-אמת האלטרנטיבית- הזו תגיע בקרוב גם אלינו. זה התחיל במתקפה על מערכות המשפט ויגיע גם לקהילה המדעית שלנו. ושלא יטיפו לי על כך שרופאים לא אמורים לעסוק בנושאים פוליטיים.

אנונימי/ת
21.10.2020, 12:27

לאיזו תגובה אתה מצפה?
או שמא אתה רומז שצריכים לעשות משהו דומה בישראל?

אנונימי/ת
24.10.2020, 09:35

רק שאצלנו זה הפוך! בלחימה בקורונה מוביל ראש הממשלה בעוד מתנגדיו הפוליטיים ממריצים את הציבור לזלזל בקורונה לצאת להפגנות, לפתוח את הכלכלה ובתי הספר מוקדם ככול האפשר.
בנוגע למערכת המשפטית אל תנסה לתת למערכת מושחתת את הכסות של המערכת הרפואית!
אם תכניס את הפוליטיקה למערכת הרפואית היא תאבד את האמון כפי שמערכות המשפט והפרקליטות אבדו את אמון העם ולא רק את אמון המנהיגים! אם תבדוק את אמון המערכת המשפט ו ״השמירה על החוק״ בסקרים תראה שמצבם גרוע הרבה יותר מהמצב בסקרים בין ימין ושמאל!

אנונימי/ת
24.10.2020, 21:18

גם המדענים מדברים מפוזיציה פוליטית.
לימנים אסור לפתוח תפה באוניברסיטה.