קורונה בישראל

מקרה מתועד ראשון של הדבקה חוזרת בקורונה בישראל

המקרה מצטרף לכעשרה מקרי הדבקה חוזרת בעולם שזוהו ותוארו בכתבי עת רפואיים: בת 20 מבני ברק חלתה לראשונה בגל הראשון, החלימה ואובחנה מחדש כחולת קורונה באוגוסט

בדיקה לקורונה. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

מקרה מתועד ראשון בישראל: הדבקה חוזרת בנגיף קורונה. תיאור המקרה פורסם בתחילת החודש ב-IDCASES. רופאים בקופת חולים לאומית דיווחו: אישה בת 20 מבני ברק חלתה לראשונה באפריל, החלימה ואובחנה מחדש כחולת קורונה באוגוסט, כך דיווח הבוקר (ב') אסף רונאל ב"הארץ".

מקרה זה מצטרף לכעשרה מקרי הדבקה חוזרת בעולם שזוהו ותוארו בכתבי עת. הדיווח בכתב העת הרפואי נכתב על ידי פרופ' גידי קורן, מומחה לרפואת ילדים ב"לאומית" בבני ברק וראש תחום הפרמקולוגיה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת אריאל וד"ר ורד נחמיאס.

על פי הדיווח, החולה נדבקה לראשונה באמצע אפריל וסבלה מתסמינים אופייניים: שיעול, כאב גרון, חום גבוה וכאב ראש. שתי בדיקות מטוש סיפקו תוצאות חיוביות. כעבור שבועיים התסמינים חלפו. שתי בדיקות שנעשו ב-1 וב-10 במאי סיפקו תוצאות שליליות והצעירה שוחררה לביתה. בשל הדבקה של בני משפחתה עברה בדיקת מטוש חוזרת ב-6 באוגוסט שיצאה חיובית וכך גם בדיקה שנייה אחרי חמישה ימים. הפעם לא היו לה תסמיני קורונה.

בדיקה סרולוגית שנעשתה לחולה נועדה לברר את מצב הנוגדנים לנגיף הקורונה בדמה ונמצאו נוגדני IgG בדם. לדברי קורן, "שילוב של שתי בדיקות מטוש חיוביות ושתיים שליליות בגל הראשון, עם שתי בדיקות חיוביות ונוכחות נוגדני IgG כעבור שלושה חודשים, מצביע באופן כמעט ודאי שזו הדבקה חוזרת אמיתית ועל האפשרות שגם מי שהחלים יידבק מחדש. על הציבור בכלל והצוותים הרפואיים להיות פתוחים לאפשרות של הידבקות נשנית ולפעול לזהות מקרים כאלה".

נושאים קשורים:  הדבקה חוזרת,  קורונה,  פרופ' גידי קורן,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
12.10.2020, 11:08

מעניין. לפי מה שמתואר בפעם הראשונה היו לה סימפטומים קלים, ובפעם השניה לא היו לה סימפטומים כלל (נבדקה רק עקב מגע לחולה מאומת).
ייתכן שיש עוד מקרים של אנשים שחלו , החלימו, ואם היו במגע אם חולה מאומת ולא חשו דבר - כלל לא טרחו להיבדק.
מאוד יכול להיות שחלק גדול מאנשים שהחלימו, יכולים לעבור קולוניזציה לוירוס , אך לא לחלות. ואז השאלה החשובה היא רק אם אותם אנשים שעוברים קולוניזציה מחדש מדבקים כמו כל אדם אחר, מדבקים באופן מופחת או לא מדבקים כלל.
נכון לעכשיו המסקנה יכולה להיות שגם מי שהחלים צריך להסתובב עם מסכה ולשמור על ריחוק , בעיקר על מנת לא לסכן אחרים.

אנונימי/ת
17.10.2020, 15:30

בהחלט נכון. בצורה כזאת, של בדיקת קולוניזציה בלי מחלה, אנחנו מצפים שבקרוב גידי קורן מבני ברק יפרסם את החולה הראשון בעולם עם הדבקה שלישית ורביעית.

אנונימי/ת
12.10.2020, 23:22

אכן! מי שהחלים מקורונה עלול להידבק שוב ולו מפאת חלבון ה-S של הוירוס המקיים שינוי מרחבי בסטרוקטורה של מבנה החלבון מוכפל במספר "הקוצים". החיסונים הבנויים על עיקרון ה-RNA פותרים לכאורה בעיה זאת!

אנונימי/ת
12.10.2020, 23:26

הבעיה היא שהחיסונים שפותחו ל-RNA דורשים העברה למקום החיסון בתנאים קריוגניים...

אנונימי/ת
14.10.2020, 10:41

לפי המתואר, לא ברור כלל שההדבקה השנייה אכן הייתה. בדיקת המטוש מוצאת גם שרידי נגיף כפי שקורה על משטחים שהתברר בסוף שאינם מדבקים. הלוע של המתוארת כאן הוא עוד משטח שהיה במגע עם חולים מאומתים אבל אין עדות בנאמר כאן לזיהום פעיל אצל המטופלת עצמה.

אנונימי/ת
19.10.2020, 20:36

מקרה ראשון מתוך 200,000 נדבקים?
סטטיסטית זה אירוע חסר חשיבות, יכול להיגרם מסטייה בבדיקת הנוגדנים, סטייה בבדיקת המטוש.
זה כלכך מעט שזה אפילו לא שווה דיווח.
תפסיקו לבזבז את הזמן שלנו עם שטויות.