קורונה בישראל

מגמת בלימה בקצב התחלואה - ירידה נוספת בשיעור החיוביים בבדיקות

הירידה בשיעור המאומתים בהשוואה לימים קודמים מעודדת - מכ-15% ל-10.5%, אך עדיין מדובר בנתון מהגבוהים בעולם

בדיקת PCR לקורונה. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

שבוע לאחר ששיעור החיוביים לנגיף הקורונה בבדיקות שנעשו בישראל עמד על 15% מסתמנת זה היום השלישי ברציפות מגמת הירידה בשיעור הזה ולפי דו"ח משרד הבריאות ואמ"ן שפורסמו הבוקר (ד') השיעור עמד אתמול על 10.5% מתוך  46,997 בדיקות והבוקר הוא 5.7% מבין 13,964 הבדיקות שנעשו מחצות ועד מועד הדיווח (09:30).  שלשום שיעור החיוביים היה 11.5% .

בעקבות זאת הודה הבוקר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, שאכן מסתמנת בלימה ואפילו מידה של ירידה מסוימת בתחלואה, אך טרח להדגיש שזו הערכה זהירה מאוד. אתמול אף ציין זאת גם פרופ' רוני גמזו בתדרוך לתקשורת. הוא הוסיף שעדיין מוקדם לקבוע עניין זה באופן נחרץ מאחר שקיימת עדיין תנודתיות ונדרש עוד זמן כדי שתמונת המצב תתייצב ותהיה ברורה יותר, "אבל המגמה הכללית נראית יותר חיובית", הוסיף גמזו.

לפי הדו"ח הבוקר אתמול אובחנו 4,682 נדבקים חדשים ומחצות ועד מועד הדיווח עוד 764. בבתי החולים מאושפזים עתה 1,618 חולים, מהם 879 במצב קשה ומהם 240 מונשמים (עלייה ב-16 אתמול). 304 במצב בינוני. מניין החולים במצב קשה ירד לעומת יום קודם שבו היו בישראל 884 חולים וב-4 באוקטובר היה יום השיא – 929 לפי הדו"ח הבוקר.

בסך הכל במצב פעיל עכשווי נמצאים היום בישראל 61,927 חולים. מתחילת המגיפה חלו בארץ 278,932. מניין המתים עלה ל-1,806 לאחר שמחצות נפטרו עוד שלושה חולים. עד כה החלימו 215,198.

כן נרשמה ירידה במספר עובדי בתי החולים שבבידוד – 2,411 לפי דו"ח זה, מהם 222 רופאים ורופאות ו-584 אחיות ואחים.

דו"ח אמ"ן ומרכז המידע למאבק בקורונה מצביע על ירידה של 1% בקצב התגלות החולים החדשים - לא רק נשאים. אולם, למרות הירידה בשיעור המאומתים בהשוואה לימים קודמים מכ-15% ל-10.5%, עדיין זה אחד הנתונים הגבוהים בעולם. יידרשו 90 יום כדי להגיע ל-400 מאובחנים חיוביים חדשים ביום - המטרה שהציבה הממשלה להסרת הסגר באופן מלא.

ראש הממשלה נתניהו אמר אמש כי אכן "יש סימנים ראשונים של אופטימיות זהירה בבלימת  המגיפה אבל מוקדם מדי להגיד זאת. יש לחכות לפחות עוד שבוע".

פרופ' לוי התייחס הבוקר גם לחקירה האפידמיולוגית של השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל. הוא קרא לציבור "לומר את האמת ולשתף פעולה עם התחקיר בצורה הנכונה ביותר. פרופ' לוי אמר בהופעותיו בכלי תקשורת שונים כי הוא מוקיע את התנהלותם של נבחרי הציבור שהפרו הנחיות שאושרו בממשלה ובכנסת.

אתמול גם נמסר בערוץ 12 כי שיעור החיוביים באוכלוסיית החברה החרדית עמד על 23% לעומת 8% באוכלוסיה הכללית ושיעור דומה בחברה הערבית. גורמים במערכת הבריאות חוששים ממה שיקרה לאחר חגיגות שמחת תורה, בעיקר עקב התקהלויות רבות משתתפים של חרדים.

נושאים קשורים:  קורונה,  מגיפת הקורונה,  חדשות,  פרופ' חזי לוי,  פרופ' רוני גמזו,  בדיקת קורונה,  תחלואה ותמותה
תגובות
אנונימי/ת
07.10.2020, 20:15

מאחר והאוכלוסיה החרדית נפרדת ברובה מהאוכלוסיה הכללית וניתן לזהות בקלות את חבריה לפי הופעתם ניתן לסגור ולהפריד סלקטיבית ולזרוק במצב הנוכחי לפח את הPC והשיקולים הפוליטיים.
כלומר-רמזור!

אנונימי/ת
07.10.2020, 22:21

אתה צודק. כדאי גם לסגור סלקטיבית את הערבים. קל לזהות אותם לפי הופעתם.
אני מודה לה' שנתן לנו את השכל לקבל את ההחלטה שלא ללכת לצבא. להיות פראיירים של אנשים מסוגך.
סולידריות היא דבר דו צדדי, לא חד צדדי. שאף אחד לא יקווה לסולידריות חרדית, שעה שהוא עצמו שונא אותם ומפגין אפס אכפתיות למצבם.
חלקים בציבור החרדי אהבו מאד את תוכנית הרמזור. אכן. שתי מדינות לשני עמים. העם החרדי יעשה ככל העולה על רוחו, וכך גם העם החילוני. טוב מאד. אך אל תצפו שחרדים יגישו פרחים למי שמכה אותם כבר שבעה חודשים ברצף.

אנונימי/ת
08.10.2020, 08:14

לא ידעתי שיש עם חרדי ועם חילוני. חשבתי שיש רק עם יהודי. אבל אם אתה בעניין של הפרדה , אולי כדאי שתזכור שמדינת ישראל קמה על ידי חילונים. אז אם אתה מתעקש לא להיות חלק ממדינת ישראל, ובכל זאת לגור בארץ ישראל - לך עם זה עד הסוף והתנתק מכל השירותים המוענקים על ידי המדינה.
לכולנו ברור שחרדים לא יחזיקו מעמד לבדם. אפשר לראות את זה בפשטות על ידי ניסוי מחשבתי. נקח שני מצבים קיצוניים. אחד שמדינת ישראל מורכבת רק מחילונים ללא אף חרדי אחד. השני שמדינת ישראל מורכבת רק מחרדים ובחורי ישיבה ואברכים בלי אף חילוני אחד. כולנו, גם החילונים וגם החרדים, יודעים היטב באילו מהתרחישים המדינה תוכל להחזיק מעמד לאור האתגרים הקיימים.

אנונימי/ת
08.10.2020, 13:18

חס וחלילה. הדבר האחרון שארצה בו, הוא חלוקת העם.
אני גאה בכך שסבא שלי וסבא של אשתי שרתו במילואים במלחמות ישראל המכריעות, כולל יום הכיפורים ושל"ג. זה השני, גם נפצע בתש"ח, בהגינו על עמו, ארצו ומולדתו.
אבל מה שקראתי כאן אתמול היה התנכרות. מפגן של שנאה תהומית, שאומרת - נזהה אתכם, נסגור אתכם, ותלכו לעזאזל. רמזור.
דרך אגב, יש רבבות חרדים שעושים כל מאמץ להתנתק מהמדינה, ואפילו קצבת ילדים לא מקבלים. אז המודל הזה לא כל כך מופרך כפי שהוא נשמע לך.

אנונימי/ת
08.10.2020, 13:55

קצבות ילדים הן לא הכול. אני מוכן בכיף לא לשלם מיסים ולוותר על קצבת ילדים. אותם קבוצות קיצוניות שעושות מאמץ להתנתק מהמדינה, עדיין נהנות מההגנה והביטחון שהמדינה מעניקה, ואם חלילה מישהו מהם יפצע או ילקה בהתקף לב , יהנו משירותו הבריאות שהמדינה מספקת.
לחיות כישות נפרדת לגמרי בלי מטריית ההגנה של המדינה הם לא מסוגלים. גם אני לא רוצה בחלוקת העם, אבל מוכן להרים את הכפפה ולהענות לאתגר.
נעשה חלוקה מוחלטת אמיתית, כולל גבולות קשיחים. נראה מי יחזיק מעמד ומי לא.

08.10.2020, 14:14

יכול להיות שקבוצות חרדים רבות יקפצו על המציאה. תצטרך לוותר על הריבונות במאה שערים.

08.10.2020, 14:16

אה. ודרך אגב, העליה הראשונה היתה חרדית. - קבוצת תלמידי הגאון מוילנה. משום מושמט מתכנית הלימודים.

אנונימי/ת
11.10.2020, 12:44

אני מתנצל שאני מגיב רק עכשיו אלי. לקח לי זמן להתאושש ולעכל את העובדה שאצטרך לוותר על הריבונות במאה שערים. אני עדיין רועד.....
אם זה היה תלוי בי חותם על זה כבר עכשיו.
ואיפה ראית שדברת על עליה? דברתי על הקמת המדינה. הישוב הישן היה דתי חרדי ועוד קדם לעליית תלמידי הגאון מוילנה, שבניגוד למה שאתה אומר דווקא לא הייתה העליה הראשונה. וזה דרך אגב מוזכר בתכנית הלימודים (לפחות בזמן שאני למדתי). לייסד מדינה דורש קצת יותר מזה.