קורונה בישראל

מנכ"לית "מאוחדת" מציעה להעביר חולים מהפנימיות לטיפול ביתי

סיגל רגב-רוזנברג: "לא נותנים לנו דריסת רגל בחדרי המיון כדי להעביר אלינו חולים שמתאימים לאשפוז ביתי - בתי החולים מפחדים לאבד הכנסות"

סיגל רגב-רוזנברג, מנכ"לית מאוחדת. הודיעה על סיום הכהונה. צילום: דנה קופל

מנתונים שבידי משרד הבריאות המוצגים היום (ג') על ידי רוני לינדר ב"דה מרקר" עולה ש-48% מחולי הקורונה בישראל שנמצאים במסגרת טיפול ביתי הם מקרב מבוטחי "כללית" - 24%, מקרב מבוטחי "מכבי" 21%, מ"לאומית" ו-7% מקרב מבוטחי "מאוחדת". כמו כן, עם 603 ממבוטחי ה"כללית" שהם חולים לא נוצר קשר וכך עם 1,326 ממבוטחי "מכבי", 474 ממבוטחי "לאומית" ו-0 ממבוטחי "מאוחדת". בסך הכל 2,376 חולים

בדיווח מצוטטת מנכ"לית "מאוחדת" סיגל רגב-רוזנברג, שאמרה בראיון עימה: "איבדנו את אמון הציבור. העסק לא עובד. אף אחד לא מאמין שהממשלה יודעת מה היא עושה. אנשים אומרים שהכל פוליטי. אני לא רואה מספיק מנהיגים של הציבור החרדי, הערבי ואחרים שיסתכלו לציבור בעיניים ויאמרו: כולנו חברה אחת, מדינה אחת, כך אנחנו יוצאים מזה".

"בקופות החולים המטפלות ב-99% מהנדבקים מרגישים היטב את המצב", אמרה רגב-רוזנברג. "ברפואת הקהילה העומס כבד, מספר החולים הוכפל תחת אותם משאבי כוח אדם ופעילות שגרה מלאה".

בעוד מבוטחי "מאוחדת" מהווים 12% מהציבור, הם מהווים 20% מכלל חולי הקורונה בישראל - בעיקר בשל היקפי התחלואה בחברה החרדית שרבים ממנה חברים בקופה זאת. "בשבילנו, לקבל 1,800 חולים ביום זה 100 אחיות במשרה מלאה שעושות רק קבלת חולי קורונה ולא ניטור החולים הפעילים", אמרה רוזנברג. "יש אצלנו המון עובדים חולים, מבודדים ושחוקים. הם עובדים עד כניסת החג, בלילות ונתקלים בהרבה תלונות. התחושה היא: העם איבד סבלנות, עייפים מהכל".

עוד התלוננה על כך ש"לא נותנים לנו דריסת רגל בחדרי המיון כדי להעביר אלינו חולים שמתאימים לאשפוז ביתי, כי בתי החולים לא מעוניינים בכך - הם מפחדים לאבד הכנסות, אבל אני חוששת שבסוף לא תהיה להם ברירה". היא הציעה ש"כל מחלקה פנימית תקבל תשלום על הנחיות והשגחה על עשר מיטות בבית והקופה תהיה אחראית לטיפול עצמו. "החשש שלי", אמרה, "באמצע דצמבר יגידו לנו, קחו את החולים מבתי החולים, ואז אנחנו נהיה עם המכנסיים למטה כי לא בנינו את הממשקים לכך ולא הכנו את התשתית בזמן. ואז יגידו: רואים את קופות החולים? שם לא יודעים לעשות כלום".

נושאים קשורים:  סיגל רגב רוזנברג,  בתי חולים,  אשפוז ביתי,  קורונה,  חדשות,  רפואת קהילה
תגובות
אנונימי/ת
07.10.2020, 20:20

על מאוחדת אפשר רק להגיד קופה פח. קופח.