קורונה בישראל

החל מהערב למשך שבוע: עוצר לילי ב-40 ישובים, רובם מהמגזר הערבי והחרדי

הסגר הלילי יחל מדי ערב ב-19:00 ויסתיים בכל בוקר בשעה 05:00 | מוסדות החינוך ביישובים עם תחלואת קורונה גבוהה ייסגרו | קבינט הקורונה שוקל להטיל סגר על כלל המדינה

סגר בשכונה חרדית בירושלים. צילום ארכיון: יונתן סינדל/ פלאש 90

ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל אישרה הבוקר (ג') את המלצת משרד הבריאות ומנהל "מגן ישראל", פרופ' רוני גמזו, להטיל סגר לילי על אזורים עם תחלואת קורונה גבוהה וכן סגירת מוסדות החינוך בהם, למעט החינוך המיוחד. הסגר הלילי יחל כבר הערב (8.9.20) בשעה 19:00 ויימשך שבוע עד ליום 15.8.20. הסגר הלילי יסתיים בכל בוקר בשעה 05:00.

ההחלטה התקבלה בסיום הליך התייעצויות סדור של בכירי משרד הבריאות ופרופ׳ גמזו עם כלל הרשויות שבהן קיימת תחלואה גבוהה. "ההליך התקיים ביסודיות החל מיום חמישי לאחר החלטת הקבינט בשבוע שעבר ועד אתמול בערב", נמסר בהודעה לתקשורת שהפיצו משרדי ראש הממשלה והבריאות.

רשימת 40 הישובים אושרה במשאל טלפוני. שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) היה היחיד שהתנגד. 29 מהיישובים הם מהמגזר הערבי ובנוסף שכונות במזרח ירושלים וכל השאר ערים ושכונות שבהן רוב חרדי.

אלו 40 הערים והשכונות שבהן יחול הסגר הלילי, כאמור  מהערב: אבו סנאן, אום אל-פחם, שכונת שחמון באילת, אלעד, שלוש השכונות ג', ז' ו-ח' באשדוד, חמש השכונות מצפה ברנע, גני ברנע, נאות ברנע, גבעת ציון וכרמי ציון באשקלון, ביישוב בוקעאתא, שכונות רמת בית שמש א', רמת בית שמש ג' ומנוחה ונחלה בבית שמש, בעיר בני ברק.

בכל העיר ביתר עילית, ביישוב נג'ידאת שבשטח המוניציפלי שלו בעיינה נג'ידאת, בבקעה אל גרביה, ג'וליס, ג'לג'וליה, ג'ת, דליית אל-כרמל, ביישוב אבתאן שבמועצה המקומית זמר, בערים טייבה, טירה וכן ביפיע.

הסגר הלילי יחול בשבע שכונות בירושלים - שכונת כפר עקב, בית חנינא, רמת שלמה, רמות, א-טור, עיסאוויה, ענתא וכן מחנה הפליטים שועאפט וסנהדריה רבתי בירושלים, בישוב כסרא שבמועצת כסרא-סמיע, בכפר ברא, בכפר מנדא.

כמו כן, בשטח המוניציפלי של העיר כפר קאסם, למעט אזורי התעשיה שלה "לב הארץ" ו"נוף הארץ". בכפר קרע, בלקי וכן ביישובים מושירפה וסאלם שבמועצת מעלה עירון. בכל העיר נצרת יחול סגר לילי וכן בנתיבות, בעין מאהל ובעמנואל. בעוספיא, בערערה, בפורדיס; קלנסווה, ריינה וכן ברכסים ובשכונות נאות יצחק רבין ונאות הנביאים בעיר שדרות ובשפרעם.

הסגר יגביל יציאת תושבי היישובים הללו מבתיהם למרחק של לא יותר מ־500 מטר, למעט לצרכים חיוניים, בשעות הערב בלבד. סגירת מוסדות החינוך תחול על כחצי מיליון תלמידים שיישארו בבתיהם.

בתי העסק, למעט בתי מרקחת וחנויות לממכר מזון, יידרשו להיסגר בשעה 19:00. קבינט הקורונה צפוי להתכנס מחרתיים לדון באפשרות להטלת סגר על כלל המדינה.

על פי החלטת הממשלה שנתקבלה היום, העוצר הלילי יוטל כאמור רק על שכונה אחת באילת, מאחר שמחצית ממספר החולים באילת שעומד כיום על 99, מתגוררים בשכונה זו. ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, הגיב להחלטה: "הצלחנו במאבק נגד סגירת כל העיר. אנו פועלים לשנות גם את ההחלטה על סגירת השכונה הזאת כי אין בה שום היגיון".

נושאים קשורים:  סגר,  ערים אדומות,  קורונה,  פרופ' רוני גמזו,  אריה דרעי,  מגזר חרדי,  מגזר ערבי,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
08.09.2020, 15:53

אחרי שסרסו החרדים את תכנית הרמזור שלו, אם יש לגמזו מוסר או טיפת מצפון הוא חייב להתפטר מידית

אנונימי/ת
08.09.2020, 21:56

מי שסרס את תוכנית הרמזור הוא גמזו, ולא אף אחד אחר.
בתחילה שימש הרמזור כלי להגבלת התקהלויות דיפרנציאלית, כאשר הסגר לטענת גמזו הוא מחוץ לארגז הכלים. לפתע שב הסגר לארגז הכלים.
ברמזור המקורי היו ארבעה צבעים, אדום, כתום, צהוב וירוק. ברגע האחרון לפני אישור הרמזור, הוסיף גמזו את הצבע 'אדום בוהק', שהוא היחיד בסקאלה שלא נקבע כלל על פי סולם הרמזור, אלא לפי שיקולים *לא רפואיים* במוצהר (כמו אפשרויות אכיפה וכדומה). הערים האדומות ה'בוהקות' בחלקן נעו בין ציון 7 ל8 ברמזור, שעה שרשויות אחרות - לא 'בוהקות' - קיבלו גם 9 ו-10.
אם גמזו הוא הנביא ומביא את דבר הא-ל, בכבוד.
אם הוא מוכר משהו על 'קריטריונים שקופים' וכדומה, איך כתבת - הוא חייב להתפטר מידית.

אנונימי/ת
08.09.2020, 22:11

אתה יכול לכתוב גם אל. אין צורך לכתוב א-ל. אפילו אם תכתוב אלוהים לא יקרה לך שום דבר.
מבטיח לך

אנונימי/ת
08.09.2020, 22:40

יש לי כבוד אליו, לא חשש שיקרה משהו.
לא זלזלתי בפניך בשטויות שאתה מאמין בהם; אינך חייב לזלזל במה שאני מאמין בו.

אנונימי/ת
09.09.2020, 01:00

מעניין: מיעוט בכל העולם נתמך ע"י השמאל ומערכות המשפט ומותקף ע"י הימין, בישראל החרדים מותקפים ע"י השמאל ומערכות המשפט ומחובקים ע"י הימין.

אנונימי/ת
09.09.2020, 06:53

א. לא זכור לי שזלזלתי במשהו. כתבתי שאתה יכול לכתוב את המילה השלמה. זלזול היה יכול להיות אם הייתי בוחר לכתוב את השם המפורש ולועג לו, והנה אני לא עושה זאת אף על פי שאני יכול.
ב. לא ברור לי על סמך מה החלטת במה אני מאמין.
ג. אתה זה שהשתמש במילה שטויות - אז הזלזול בה ממך.
ד. מאחל לך בריאות שלמה.

אנונימי/ת
09.09.2020, 09:17

חברי האנונימים חבל שתריבו ביניכם על זוטות.
העיקר שכולנו מסכימים שגמזו צריך ללכת הביתה(הכוונה לאיכילוב)
כיפף את הרפואה מפחד מפוליטיקאים חרדים וביביסטים

אנונימי/ת
09.09.2020, 10:18

גמזו בעצמו אמר שהוא חוזר לאיכילוב ב 1 בונבמבר. לא נראה לי סביר שיקדים את חזרתו.

10.09.2020, 11:19

לא רק השם המפורש אסור להזכיר לשווא, אלא גם שאר השמות. לכן נהוג לומר אלוקים.

10.09.2020, 11:22

הקורונה כ"כ מפושטת שצריך להגביר את האכיפה בכל הארץ, בפרט בהתקהלויות ואירועים המוניים.
לסגור את הגנים בשכונות האדומות ולהגביל תנועה מ-7 בערב זו בדיחה.
מעבירים את החתונות לשכונה אחרת ונגמר סיפור.
זה לא מה שיעצור את המגיפה, רק מרגיז את התושבים.