קורונה בישראל

פרופ' גמזו רותם את מערכת הביטחון והצבא לפעילות נגד הקורונה

בימים הקרובים תוקם בהליך מזורז מפקדה משימתית בראשה יעמוד פרופ' גמזו ואליה ייקלטו חיילים משוחררים עם ניסיון בתחקור עבור מערך החקירות האפידמיולוגיות

שר הביטחון בני גנץ ופרופ' רוני גמזו בפגישתם אמש. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

פרופ' רוני גמזו ושר הביטחון בני גנץ סיכמו בפגישה שקיימו אמש (מוצ"ש) על העמקת שיתוף הפעולה מצד מערכת הביטחון והצבא עם הפעילות האזרחית במאבק במגיפת הקורונה.

על פי הסיכום ביניהם, בימים הקרובים תוקם בהליך מזורז "מפקדה משימתית" בראשה יעמוד פרופ' גמזו לניהול המשבר. מעליה יכפיף את המדיניות קבינט הקורונה ובראשו ראש הממשלה. לצד המפקדה יפעלו משרד הבריאות כרגולטור כאשר מערכת הביטחון ומשרד הביטחון יהיו האופרטור שתחתיו יופעל צה"ל ופיקוד העורף מול הרשויות המקומיות. אלה יפעלו אף הן תחת פיקודו של פרופ' גמזו. המהלך עליו סוכם יעלה לאישור ולדיון השרים היום.

כמו כן דנו פרופ' גמזו ושר הביטחון על הקמה מהירה של מערך חקירות אפידמיולוגיות בידי מערכת הביטחון. מערך זה יקלוט כ-1,000 חוקרים שתפקידם לסייע בקטיעת שרשרת ההדבקה. עלתה אפשרות לקלוט במערך זה משוחררי שירות בצה"ל כעבודה במשרה מלאה, במיוחד אלה מקרב החיילים המשוחררים ששירתו עד לאחרונה במערכים חקירות כמו במצ"ח, אמ"ן וחיל האוויר ולקחו חלק במסגרת תפקידיהם ונסיונם בהפיכת נתונים לתמונת מצב ברורה ומיידית. ההנחה היא שיש להם ידע במתודולוגיית חקירה.

בתום הפגישה אמר השר גנץ: "מערכת הביטחון וצה"ל ערוכים מיידית להרחיב את הפעילות ומוכנים לקבל על עצמם משימות. במלחמה כמו במלחמה, צה״ל יידע לנצח. בכוונתי לגבות את פעילותו של פרופ' גמזו ולעשות הול כדי שיצליח וכדי שנצליח כולנו למען אזרחי ישראל".

נושאים קשורים:  קורונה,  בני גנץ,  פרופ' רוני גמזו,  צה"ל,  חקירה אפידימיולוגית,  חדשות
תגובות