קורונה בישראל

מנהלי המחלקות הפנימיות לנתניהו: "לא נוכל להתמודד עם אתגרי החורף הקרוב"

עשרות מנהלי מחלקות פנימיות פנו לראש הממשלה ולשרי הבריאות והאוצר בדרישה דחופה ליישם מיד ולפני החורף את המלצות ועדת טור כספא

אשפוז במחלקה פנימית. צילום: איגוד הפנימאים

עשרות מנהלי מחלקות פנימיות, כמעט מכל בתי החולים בארץ, שיגרו הבוקר (ד') מכתב לראש הממשלה, שר הבריאות, שר האוצר ועם העתקים למנכ"לי המשרדים ובכירים נוספים, שבו הם מתריעים פעם נוספת מפני המצב החמור במחלקות אלו ובעיקר הצפי לקראת תחלואת קורונה ושפעת בחורף הקרוב.

"מאז שנתיים שאנחנו מתריעים בכל מקום אפשרי שהרפואה הפנימית חייבת לקבל מענים על מנת להתמודד עם האתגרים המורכבים, ועל אחת כמה וכמה בתקופת הקורונה", נאמר במכתב זה. "לפני כשנה אושר דו"ח הוועדה בראשות פרופ' רן טור כספא שקבעה את מנגנוני ההתייעלות הנדרשים לטובת הרפואה הפנימית. מאז אנחנו תקועים במילים ולא במעשים, בתהליכים ולא בהחלטות. החורף הקרוב יכול להיות אכזרי במיוחד: אנחנו, כלל מנהלי המחלקות הפנימיות בישראל, מתריעים בפניכם: המחלקות הפנימיות לא ערוכות ולא מוכנות להתמודד עם אתגרי החורף הקרוב".

בהמשך התריעו המנהלים מפני קריסת המערכת כולה ותבעו שהממשלה תאמץ ותאשר מיד את דו"ח טור-כספא במלואו ותיישמו ללא דיחוי.

בפנייה פורטו ההמלצות: הגדלת התקינה במחלקות הפנימיות, איסור אשפוז חולים במסדרונות, הקצאת כל המשאבים הייעודיים למחלקות – כספיים וכן בציוד שעד כה לא הגיע ליעדו, השקעה במומחים ובמתמחים ברפואה פנימית.

"מגיפת הקורונה מחייבת קבלת החלטות מיידית ומהירה. אימוץ מלא של המלצות דו"ח טור כספא יביא בתוך חמש שנים לחיסול תופעת המאושפזים בתנאים שאינם ראויים ומעבר לרפואה פנימית איכותית, מקצועית ושירותית לכל אזרח בישראל", הודגש במכתב.

במרומז ציינו החותמים על המכתב כי לא השביתו פעילות המחלקות, לא קיימו אסיפות מחאה, לא פנו לבג"ץ, לא חסמו צמתים ולא נקטו באמצעים, "שכל יום מחדש ממליצים לנו לנקוט בהם. עתה הכדור בידיכם: האם מערכת מסורה, אחראית, מקצועית, רתומה, נאמנה, שמעמידה את השירות לאזרח מעל לכל, ראויה לקבל את אמונכם המלא באמצעות אימוץ המלצות דו"ח טור כספא, או חלילה, האם צריך להשתמש במה שאנחנו נמנעים ממנו עד עכשיו כדי לעשות כן?".

נושאים קשורים:  מחלקות פנימיות,  ועדת טור כספא,  נתניהו,  שר הבריאות,  שר האוצר,  חדשות,  קורונה
תגובות
08.07.2020, 22:24

אפשר להשבית ולקבל צווים מבית הארצי לעבודה ולהפסיד את אהדת הציבור ואפשר לעבוד לפי התקינה, היכולת והתגמול ותוך 3 ימים יאשר לכם את כל מה שדרשתם בהמלצות הועדה.

אנונימי/ת
09.07.2020, 08:40

אתה חי על הפלנטה הזו?

09.07.2020, 21:18

אני אמנם זקן אבל עדיין חי, תודה רעי.