קורונה בישראל

ראש הממשלה נתניהו גנז כבר באפריל תכנית למניעת גל הקורונה השני

לפני שלושה חודשים הוצעה לנתניהו תכנית מפורטת של משרד הביטחון להתמודדות עם משבר הקורונה אך היא לא יושמה | מסתמן: רוני נומה, לשעבר אלוף פיקוד מרכז, ימונה על ידי שר הבריאות לניהול מערך הקורונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני משוכנע שהחוזה עם פייזר יושלם". צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

בחודש אפריל הוצעו לראש הממשלה בנימין נתניהו כמה יוזמות להתמודדות עם שגרת הקורונה, אחת מהן מטעם משרד הביטחון. ראש הממשלה העדיף תכנית אחרת שהוכנה במל"ל, אך גם היא לא יושמה. כך דיווח אמש (ג') נדב איל במהדורת החדשות של ערוץ 13.

בדיווח נמסר כי בין התכניות שהוצעו היו של מערכת הביטחון, צה"ל, המוסד ומרכז השליטה הלאומי (משל"ט) שבו יש נציגות של משרד הבריאות. אחת התכניות כללה מינוי "מנהל קורונה" יחיד לאירוע, יצירה של מנגנון מסודר לזיהוי בידוד ו"כיבוי" מוקדי הדבקה ושל נדבקים, הקמת מערך ממוחשב עם מערך מידע מתוחכם לריכוז נתוני הבדיקות, החולים והבידוד, חלוקת הארץ לאזורים לפי תמרורים וניהול המעברים בין האזורים הללו על פני תקופות ארוכות.

בדיווח נמסר כי המוסד קידם את התכנית. סגן ראש המוסד לשעבר ריכז את הצוות, ראש המוסד עודכן והתכנית הגיעה עד נתניהו אלא שהוא גנז אותה. התכנית היתה אמורה לייצר שגרת חיים בתנאי חירום. אבל משרד ראש הממשלה העדיף את תכנית המל"ל, שכללה מערך חקירות אפידימיולוגי, אך גם היא, כאמור, לא יושמה.

לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה: "לא רק שראש הממשלה לא שולל מינוי אדם אחד לרכז את מערך הבדיקות והמידע, זה בדיוק מה שהנחה שר הבריאות לעשות והוא עושה זאת עכשיו".

בתוך כך דווח גם כי אחד המועמדים הבולטים לשמש בתפקיד "מנהל המאבק בקורונה", שעליו הכריז שר הבריאות יולי אדלשטיין, הוא אלוף (מיל.) רוני נומה, לשעבר אלוף פיקוד מרכז, שהיה ראש צוות החירום שמונה לפקח על הסגר בבני ברק ב"גל הראשון". במבצע הזה שאותו ניהל נומה הוקם מטה מיוחד בעיר, שפיקח על מאות חיילים ומתנדבים שאורגנו בצוותים מיוחדים והגיעו כדי לסייע באכיפת השמירה על ההנחיות, בחלוקת מנות מזון לתושבים בבידוד וכן להעברת נדבקים בנגיף מבתיהם.

נושאים קשורים:  נתניהו,  ראש הממשלה בנימין נתניהו,  קורונה,  יולי אדלשטיין,  משרד הביטחון,  רוני נומה,  חדשות,  19-COVID
תגובות

זה כבר לא מצחיק....מחפשים את השקל מתחת לפנס? בישראל כבר מזמן יש חוק שממנה, בעת מגיפה, אדם אחד, מקצועי, ומפקיד בידיו כל סמכות דרושה, להוציא כל צו, כדי להילחם במגפה. לחוק קוראים פקודת בריאות הם ולאדם הזה קוראים מנכ"ל משרד הבריאות. אלא שבישראל, כמו בישראל, מינו מנכ"ל שאינו רופא ובעת משבר הפקיעו את סמכויותיו לטובת "קבינט" של פוליטיקאים. חלם.

09.07.2020, 19:41

יהופיץ לא חלם.אבל מתאים למדינה מתנהלת ,לא מנוהלת

אנונימי/ת
10.07.2020, 19:08

מעניין איזו סיבה היתה לו. אולי העובדה שעוד לא היתה ממשלה באותו זמן?