חדשות

ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות: "לא הייתי רוצה יותר מ-140% תפוסה בפנימיות בימי החורף"

את הדברים אמרה ד"ר ורד עזרא בדיון חירום שנערך בכנסת על מצב המחלקות הפנימיות | יו"ר האיגוד לרפואה פנימית: "גם על 96% תפוסה אסור להסכים"

ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות. הודיעה על עזיבתה

בדיון מיוחד שקיימה אתמול (ד') ועדת הכנסת לביקורת המדינה על מצוקת המחלקות הפנימיות בבתי החולים, אמרה ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות: "מבחינתנו, האידיאל הוא שממוצע התפוסה השנתי במחלקות הפנימיות יהיה 96%. זה בסדר. אבל ב'פיק' של השנה, בעונת החורף למשל, לא הייתי רוצה שיהיו יותר מ-140%-130% בימים בודדים בהינתן שיש מקום סביר למאושפזים. לא הייתי רוצה לראות חולים במסדרונות, ואם כן, אז לפחות בתוספת כוח אדם. אם לא, אז גם זה בעיני לא סביר".

בתגובה לדבריה, אמר יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, פרופ' אבישי אליס: "איפה נשמע שבמטוס לדוגמה יהיה 150% תפוסה? אבל זה קורה רק אצלנו, בפנימיות. גם 96% תפוסה זה דבר שאסור להסכים עליו".

את הדיון המיוחד יזם יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח (יש עתיד) והשתתפו בו נציגי משרד הבריאות, משרד האוצר ובתי החולים.

ד"ר עזרא אמרה עוד: "אנחנו בעניין יישום (המלצות ועדת טור-כספא לשיפור מצב הפנימיות) ובדיוני תקציב. דיברנו על איסור אשפוז חולים שלא בחדרים. אנחנו פועלים לתיקון מצב כוח האדם". על כך העיר לה פרופ' אבישי אליס: "יש פער גדול בין ההכרזות לבין המציאות בשטח".

ח"כ שלח אמר: "הקורונה מעלה לכותרות הזנחה רבת שנים של המחלקות הפנימיות, שלא טופלו למרות שהיקף הבעיה ידוע לכל כבר עשרות שנים. "דו"חות מיוחדים נכתבו ונגרסו, ועדות קמו והתפזרו, והממשלה פשוט לא עושה דבר. גם בחודשים מאז החל המשבר הבריאותי החמור, שמענו בעיקר דיבורים ולא מעשים שיכינו אותנו לחורף הקרוב. עמדתי על הדברים בתפקידי כיו"ר ועדת הקורונה ונמשיך לעקוב אחריהם עד שיתוקנו".

עוד אמר: "מערכת הבריאות נמצאת עתה בשעת חסד אבל גם בשעת מבחן. המערכת מורעבת כבר הרבה שנים ופתאום הגיע הרגע שהציבור מסתכל על המערכת הזאת ונהיה ברור לכולם שצריך לתקן. אתם צריכים לנצל את הרגע, כי הדבר הזה הוא בנפשנו. צריך לאחוז את השור בקרניו כי אנחנו עלולים להיות בסיטואציה משברית. החורף הקרוב לא יהיה דומה לשום דבר שאנחנו מכירים".

נושאים קשורים:  מחלקות פנימיות,  מיטות אשפוז,  פרופ' אבישי אליס,  ח"כ עפר שלח,  חדשות,  ד"ר ורד עזרא,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
26.06.2020, 12:21

אשם המנהל בית חולים/מחלקה הראשון שהסכים לשים חולה במסדרון

איזה נתק מהמציאות של משרד הבריאות

אנונימי/ת
27.06.2020, 20:13

דר' עזרא, באמת : זה מה שיש לראש חטיבת רפואה , מס' 3 בהיררכית המשרד, להגיד על התפוסה?

27.06.2020, 21:47

140%❓כנראה טעות דפוס.