קורונה בישראל

"הדסה" למשרדי האוצר והבריאות: אזלו לנו המזומנים - בתיה"ח הציבוריים במשבר

הפסקת השירותים הרפואיים לציבור ולקופות החולים לטובת טיפול בחולי קורונה פגעה בבתי החולים הציבוריים – ב"הדסה" דורשים להסדיר מיד התקציב והתזרימים

בית החולים הדסה עין כרם. צילום: אבי חיון

כל בתי החולים הציבוריים בישראל נמצאים במשבר תזרימי-כספי. הבוקר (ה') הפיצה דוברות המרכז הרפואי הדסה בירושלים הודעה לתקשורת בנושא הזה – המשך לדבריו של מנכ"ל בית החולים לניאדו שפורסמו אתמול.

בהודעת "הדסה" נמסר: "מגיפת הקורונה בישראל גררה הפסקת הפעילות הרגילה של בתי החולים והפסקת מתן כל השירותים הרפואיים הרגילים לציבור ולקופות - לטובת שירותי חירום וטיפול בחולי קורונה. עקב כך נוצר כצפוי בימים אלה משבר תזרימי כספי בכלל בתי החולים הציבוריים - ובכללם ב'הדסה'.

"המעבר של בתי החולים מתקציב של 'גבייה מהקופות' ל'תקציב מדינה' מתבצע לדאבוננו באיטיות ותוך מכשולים לא פשוטים. מסתבר שיותר קל לגזור גזירות מאשר לעמוד במחויבות שהן יוצרות".

ב"הדסה" ביקשו לכן להודיע על "חוסר במזומנים הנובעים מאיחור ביישום 'תקציב מדינה' כשיפוי וכפיצוי ל'הדסה' - כמתחייב מהעת הזאת. מצב זה פוגע ביכולת בית החולים קודם כל לשלם כרגיל לספקים, ומאיים על יכולת התפעול התקין של בית החולים".

הנהלת הדסה פנתה למשרדים הממשלתיים הרלבנטיים, משרדי הבריאות והאוצר, בדרישה לעקוף את כל המכשולים הביורוקרטים ולהסדיר מיידית את התקציב והתזרימים לבתי החולים הציבוריים לשנה זאת. מהספקים ביקשו בהנהלת בית החולים לגלות אורך רוח, "כיוון שבהסתברות גבוהה, הממשלה לא תנטוש בשעה זאת את מערכת הבריאות האשפוזית במדינה".

נושאים קשורים:  תקציב,  בתי חולים ציבוריים,  מגיפת הקורונה,  קורונה,  חדשות,  משרד האוצר,  משרד הבריאות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
12.06.2020, 11:06

בהדסה אין כסף לפעילות רגילה, אבל יש כסף למנהלת הר הצופים פלוס שורה שלימה של פקידים מיתרים. האם הר הצופים היה גיאוגרפי באותו מגרש עם עין כרם היה ממש צורך בעוד מנהל/ת?
כמו כן יש מנהל מחלקת הרדמה חדש, בגלל שכביכול, המחלקה גדלה ויש עכשיו גם ״שירות כאב״, מורכב בשתי הנשים. אה...אז הופכים מיחידה למחלקה, אז יש צורך במנהל חדש, מזכירה ועוד. לזה יש כסף! משהו במשרד העוצר ממש לא ראוה כלום? לא שומע כלום?

שלום! יהיה נחמד אם תזדהה ותלמד אותנו איך מנהלים בית חולים בלי מנהלת?

12.06.2020, 12:18

מה הקנאה וצרות העין הזאת
הר הצופים משווע לשירות כאב יעיל ומתקדם וסוף סוף אנחנו שם
מנהל מחלקה מתבקש אצלינו לאור כמות ומורכבות הפעולות הניתנות עי המחלקה הגדולה בבית החולים והפעילה ביותר בו מחלקה שמאפשרת חיות וקיום לכמעט כל שאר המחלקות
הלוואי ונגדל ונצמח והקנאים יוריקו מקנאה
כמה נכונה האימרה-הכלבים נובחים והשיירה עוברת גדלה ומתפתחת

אנונימי/ת
13.06.2020, 12:25

שכחת להוסיף שהשיירה עוברת גדלה ומפתחת על חשבון משלם המיסים

אנונימי/ת
12.06.2020, 17:00

שלמה להט המכונה צ'יץ מנוחתו עדן נהג כך
היה מוצץ את קופת העיריה לדברים נחוצים יותר ופחות
ובשלב כלשהו היה מכריז שאין יותר כסף והפריץ צריך לעזור.
הגנגסטרים ששלטו בתל הומר לא נהגו כך.

אנונימי/ת
12.06.2020, 17:04

גם אולמרט היה מחפש מיליונרים כדי להכריז עליהם חברים
ביבי ואשתו גם גם כן אז מה ההתרגשות זה דפוס התנהגות אחד מביא יוקרה וכסף והשני מעניק מעין כבוד.

אנונימי/ת
17.06.2020, 11:15

פעמים רבות תסכול שנובע מצרות עין ואג'נדות אישיות מובילים לשקרים כמו בהפצת השקרים על ראש הממשלה נתניהו הכלבים יינבחו להם והשיירה תתקדם.

אנונימי/ת
17.06.2020, 11:15

פעמים רבות תסכול שנובע מצרות עין ואג'נדות אישיות מובילים לשקרים כמו בהפצת השקרים על ראש הממשלה נתניהו הכלבים יינבחו להם והשיירה תתקדם.

אנונימי/ת
13.06.2020, 08:44

המלצה למנהלי בתי החולים - תלמדו לנהל.
חלק מהניהול הוא גם להתכונן לימים בהם אין פעילות אלקטיבית. למשל להיערך לתקופה בה טילי החיזבאללה ישתקו את פעילות מדינת ישראל.