קורונה בישראל

ב"לניאדו" מתריעים: בגלל סחבת של הממשלה, לא נוכל לשלם לספקים

הפסקת הפעילות האלקטיבית במשבר הקורונה, ירידה בלידות ובפעילות האשפוזית גרמו לחובות ולאובדן הכנסות, טוען מנכ"ל "לניאדו": "ההבטחות לפיצוי כספי מהאוצר וממשרד הבריאות התפוגגו"

בית החולים לניאדו. צילום: דוברות לניאדו

מנכ"ל בית החולים לניאדו בנתניה, נדב חן, מותח ביקורת חריפה על התנהלות משרדי הממשלה ומזהיר מפני קריסה כלכלית של בתי החולים הציבוריים. "ההבטחות שקיבלנו ממשרדי האוצר והבריאות על פיצוי כספי בגין אובדן ההכנסות בתקופת משבר הקורונה ועלויות כוח האדם הגבוהות התפוגגו מיד עם הרגיעה. בגל שני, בתקווה שלא יגיע, לא אוכל להתקשר לספקים באמצע הלילה ולבקש טובות. הם ידרשו תשלום מראש ובצדק.

נדב חן, מנכ"ל בית החולים לניאדו. "אנחנו צריכים את הכסף עכשיו, לא כשיהיה מאוחר". צילום: דוברות בית החולים

"אני היום לא יכול לשלם התחייבויות שנתתי לספקים בעקבות סחבת של משרדי הממשלה. אם חסרים לי היום עשרה מיליון שקל בחודש לתשלומים המגיעים לספקים - איך הם יעמדו לצד בית החולים בגל השני?".

את הדברים אמר אתמול (ג') בראיון אמש לדב גיל הר בתכנית "משחקי הכיס" ב"כאן 11". לדבריו, בתי החולים הציבוריים נמצאים במצב כלכלי קריטי: "אנחנו נמצאים במצב בו אם יפרוץ גל שני, הספקים לא יסכימו להגיע לתת שירות! בחודשיים האחרונים אני מצליח לשלם לספקים רק 40% מהתשלום שמגיע להם. ההבטחות שקיבלנו ממשרדי האוצר והבריאות על פיצוי כספי בגין אובדן ההכנסות בתקופת משבר הקורונה ועלויות כוח האדם הגבוהות התפוגגו מיד עם הרגיעה".

מנכ"ל לניאדו הוסיף כי "אנחנו בית חולים ציבורי - לא ממשלתי. בתי החולים הציבוריים הנוספים הם הדסה, שערי צדק, מעייני הישועה ובתי החולים בנצרת. כולנו משלמים בעצמנו את המשכורות, לא המדינה.

"המדינה דרשה במשבר מכולנו לבצע הפסקת פעילות אלקטיבית שהיא גורם מרכזי מאד בהכנסות. השווי של הפעילות האלקטיבית שהופסקה ב'לניאדו' במהלך המשבר, הוא כ-30 מליון שקל. חוץ מהפעילויות האלקטיביות שלא בוצעו נגרמה ירידה בהכנסות בעקבות ירידה בלידות ופעילות אשפוזית עקב הפחד מהדבקה".

חן ציין בראיון כי פנה למשרד הבריאות, לאגף תקציבים ולחשכ"ל – "בכל מקום ואומרים לי, 'אתה צודק', אבל הכסף לא עובר. אנחנו צריכים את הכסף עכשיו, לא כשיהיה מאוחר".

נושאים קשורים:  לניאדו,  נדב חן,  קורונה,  בתי חולים ציבוריים,  משרד האוצר,  משרד הבריאות,  פעילות אלקטיבית
תגובות