קורונה בישראל

הסתדרות עובדי המעבדות מזהירה: בגל הקורונה הבא, המעבדות יקרסו

יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות הרפואיות, אסתר אדמון, דורשת מהממשלה תוספת כוח אדם: "במצב הנוכחי נעמוד בפני שוקת שבורה שתסכן את בריאות הציבור"

מעבדה רפואית, פיענוח בדיקות קורונה. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

הסתדרות עובדי המעבדות הרפואיות מזהירה: "איננו ערוכים לגל שני של התפרצות נגיף קורונה". לפי הערכה, אם יתרחש, יידרשו המעבדות לבצע כ־100 אלף בדיקות נוגדנים ביום, לצד בדיקות קורונה "רגילות" והטיפול בבדיקות השגרתיות.

במכתב שהעבירה אתמול יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, אסתר אדמון, לראש הממשלה, היא התריעה: "במצב הנוכחי נעמוד בפני שוקת שבורה שתסכן את בריאות הציבור". על הפנייה דיווחה הבוקר (ה') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום". "אנו מבקשים את התערבות ראש הממשלה בעדכון כוח האדם והציוד במעבדות. אם לא ייקלט מיד כוח אדם, יש חשש אמיתי שלא נוכל לעמוד בנטל הנדרש לשמירה על בריאות הציבור".

עוד כתבה אדמון: "הפעלת פתרונות לא מקצועיים של דיגום, שינוע, הקמת מערכים ומעבדות לא תקניות, לצד שימוש בציוד ובעזרים שאינם עומדים בתקן, אלה פתרונות חד פעמיים שגרמו נזק, עלו כסף רב, וחבל שזה לא הושקע בשדרוג המערכת הקיימת".

אדמון פירטה: "יש צורך בכ־100 תקנים נוספים ומיידית לכל המעבדות בארץ. בתקופת הקורונה נעזרנו בעובדים ממעבדות אחרות שעשו הסמכה מהירה והיו צריכים לעבוד במעבדת האם. המשמעות היא: בדיקות כמו חלבון עוברי, פתולוגיה, המטולוגיה ועוד התעכבו". כן ציינה את היעדר המיגון המתאים לעובדים ואת העומסים. משרד הבריאות הגיב: "אין כל בעיות בטיחות. מכתב בנושא זה הועבר לקופות החולים".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מעבדות רפואיות,  עובדי המעבדות,  אסתר אדמון,  תקנים,  חדשות,  קורונה
תגובות