קורונה בישראל

מחקר ב"שיבא" בוחן מדוע חולי קורונה מסוימים אינם מידבקים

המחקר יבוצע על חולי קורונה שהחלימו והחוקרים מקווים שממצאיו יובילו לשיפור הטיפול בחולים או אפילו למניעת הדבקה עתידית

ילדים ומגיפת הקורונה. צילום אילוסטרציה

המרכז הרפואי שיבא בתל השומר החל להזמין חולי קורונה שהחלימו כדי להשתתף במחקר מיוחד שנועד לבדוק מדוע יש חולי קורונה שלא מדביקים אנשים אחרים בסביבתם. החוקרים מקווים שממצאי המחקר יובילו לשיפור הטיפול בחולים או אפילו למניעת הדבקה עתידית.

הרעיון לביצוע המחקר עלה בעקבות מקרה שעליו כבר דווח: ילד בן תשע שנדבק בנגיף לפני כשישה שבועות התאשפז בבידוד יחד עם אמו שביקשה להימצא עימו למרות שידעה שקיים סיכוי שהיא עצמה עלולה להידבק בנגיף ולא הקפידה במיוחד על שימוש במסיכת פה-אף כשהיא לידו. למרות כל זאת, לא נדבקה בנגיף. על מקרה דומה אחר, אף הוא בילד בן תשע שהציג תסמינים קלים של קורונה, דווח מצרפת: חקירה אפידמיולוגית העלתה כי היה במגע עם יותר מ-170 אנשים ובכל זאת לא הדביק איש מהם. בדיקה מעבדתית העלתה שנוכחות הנגיף בגופו של הילד היתה מזערית.

בין ההשערות שעלו: ייתכן שהתגובה החיסונית של ילדים עד גיל תשע – שכבר ידוע ששיעורי התחלואה בקבוצת גיל זו הם נמוכים – מצליחה בדרך כלשהי שטרם הובררה, לסלק מגופם במהירות זיהומים ויראליים כמו שמחולל נגיף הקורונה וייתכן שבכך הם מדביקים פחות ממבוגרים. להשערה זו אין עדיין הוכחות מדעיות מוצקות.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חדשות,  בית החולים שיבא,  הידבקות בנגיף,  קורונה,  קורונה בילדים,  מחקרים
תגובות