קורונה בישראל

האיגוד לרפואה פנימית: על תקני החירום שהתווספו למערכת להישאר קבועים

יו"ר האיגוד לרפואה פנימית ממליץ למנכ"ל משרד הבריאות להכריז על המשאבים ותקני כוח האדם שהתווספו עתה למערכת הבריאות כעל תקנים קבועים ולשקול שחרור חולי קורונה קלים לאשפוז ביתי

"רגע אחד מאי יכולת לשלם שכר לעובדים ערב חג הפסח". צילום אילוסטרציה: נתי שוחט/ פלאש 90

יו"ר האיגוד לרפואה פנימית פרופ' אבישי אליס ממליץ למנכ"ל משרד הבריאות להכריז על המשאבים ותקני כוח האדם שהתווספו עתה למערכת הבריאות כעל כתקנים קבועים.

במכתב שהועבר אתמול (ב') למנכ"ל משה בר סימן טוב פירט פרופ' אליס שש המלצות "על סמך הניסיון המצטבר עד כה בטיפול בחולי קורונה" והציע לשקול מחדש את דרכי הפעולה הננקטים עתה.

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית. "לקצר את זמן ההמתנה לקבלת התשובות לבדיקות המעבדות"

פרופ' אליס ממליץ לשקול שחרור חולי קורונה קלים לאשפוז ביתי. "כיום", ציין, "ההנחיות אוסרת על שחרור חולים קלים לאשפוז ביתי ומחייבות המשך בידוד בבית מלון בלבד. אלא שהנחיה זו יוצרת כעס ותסכול רב בקרב המאושפזים, המופנה, שלא בצדק, אל הצוותים הרפואיים. עניין זה גוזל זמן ומשאבים רבים ומייצר עומס כבד על המערכת".

עוד ממליץ אליס לשנות את תהליך הקבלה של חולים חדשים. "נוצר עומס עצום של מאושפזים במחלקות 'החשודים בקורונה'. לכן, חובה לקצר את זמן ההמתנה לקבלת התשובות לבדיקות המעבדות כדי לאפשר ניתוב נכון יותר של החולים למחלקות המתאימות בבית החולים והשקעת המשאבים המדויקים בטיפול רפואי הכרחי".

לדבריו, יש ליצור נוהל ברור לשחרור של קשישים שחלו בקורונה ומצבם מוגדר קל. "השארת קשישים אלה באשפוז בבתי החולים מהווה עבורם סיכון מוגבר וגם מגדילה את העומס על המערכת. הרופאים הפנימאים מבקשים לכן ליצור נוהל ברור להקצאת 'קודים' במסלול מהיר שבו הקשישים יוכלו לקבל הפניה לבתי אבות או לאשפוז במוסדות סיעוד".

עוד מגיש פרופ' אליס כי יש לקרוא לחולים הזקוקים לטיפול רפואי דחוף שלא להתמהמה ולהגיע לבתי החולים. "הפחד של הציבור הרחב הקיים עתה מפני הגעה לבתי החולים - מסכן חיים. משרד הבריאות חייב לכן להיכנס לתמונה בנושא חיוני זה ולקרוא לכל מי שמופיעים אצלו תסמיני שבץ או התקף לב שלא להסס ולא להמתין זמן יקר בבית אלא להגיע בהקדם לבית חולים קרוב".

-וכאמור להכריז על המשאבים ותקני כוח האדם  שהתווספו עתה למערכת הבריאות - בזמן משבר הקורונה – כעל תקנים קבועים.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מחלקות פנימיות,  תוספת תקנים,  קורונה,  פרופ' אבישי אליס
תגובות