קורונה בישראל

רופאים מתלוננים: "איננו אוכלים מזון חם במהלך משמרות הקורונה"

בעקבות התלונות פנתה ההסתדרות הרפואית למנכ"ל ה"כללית" לפתרון הבעיה בבתי החולים של הקופה והציעה: החמגשיות לחולים יוגשו גם לצוותים הרפואיים

422 רופאים ורופאות ו-758 אחיות ואחים נמצאים בבידוד. בצילום: צוות רפואי מתמגן לפני כניסה למחלקת קורונה

רופאים בבתי חולים שונים דיווחו להסתדרות הרפואית על כך שהם נתקלים בקושי בקבלת מזון חם במהלך המשמרות הארוכות שלהם, שכיום נמשכות 12 שעות ברצף כל אחת בגלל משבר הקורונה.

בעקבות התלונות הללו פנה אתמול יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, לפרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל שירותי בריאות כללית, הקופה הגדולה בישראל שבבעלותה 14 בתי חולים ברחבי הארץ, ותבע את התערבותו למציאת פתרון מהיר לבעיה שהתעוררה.

במכתבו כתב פרופ' חגי: "בשל ההיערכות המיוחדת בבתי החולים עקב משבר הקורונה, פועלים עתה הצוותים הרפואיים במשמרות של 12 שעות באופן רצוף, וכך צפוי להימשך המצב עד סיום המשבר – דבר שלמרבה הצער נראה עדיין רחוק בשלב זה. אנו מקבלים דיווחים מרופאות ומרופאים בבתי חולים שונים על הקושי שבו הם נתקלים בכל הנוגע לקבלת מזון חם במהלך משמרותיהם הארוכות.

"קיימים מקרים שבהם רופאים משמשים ככוננים בודדים במשמרת ואינם יכולים לעזוב את מחלקתם ולגשת למטבח על מנת לקחת אוכל. במקרים אחרים, העומס הרב מונע מהם להספיק לעשות כן. לעתים, גם המטבח איננו ערוך לאספקת מזון כאשר רופאים מגיעים אליו".

פרופ' חגי מציין בפנייתו כי "יש להזכיר גם כי המסעדות השונות בבתי החולים אינן פועלות כעת ומסעדות אחרות נמנעות מלספק משלוחים לבתי חולים בעת הזו".

בהר"י מציעים פתרון לבעיה: יצירת הסדר שבמסגרתו בעת שמוזמנות מנות חמות - "חמגשיות" - למטופלים, תתווספנה להזמנה זו מנות נוספות לאנשי הצוות הרפואי – רופאות ורופאים, אחיות ואחים וכן לאנשי כוח העזר. "פתרון זה, או כל פתרון אחר לבעיה, נדרש באופן מהיר", מדגיש חגי, "אנא התערבותך וסיועך בפתרון מהיר ויעיל של הבעיה בכל הנוגע לבתי החולים שבבעלות שירותי בריאות כללית".

יש גם לציין שלרופאים ולאחיות המתמגנים עתה במהלך המשמרות בחליפות אטומות, מעין "חליפות חלל", נוסף קושי אחר: לא ניתן לאכול כאשר החליפה מכסה כך את כל הגוף וכדי להתיישב לכמה דקות כדי לאכול, על אנשי הצוות הרפואי הממוגן לפשוט מעליהם בזהירות את החליפות, פעולה שלא אחת, כדי לבצעה היטב יש להיעזר בגורם נוסף מהצוות, ואחר כך לחזור וללבוש את חליפת המיגון מחדש, ואף זאת מהלך לא קל שיש לבצעו בקפידה רבה.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  בתי חולים,  חמגשיות,  ארוחות לרופאים,  פרופ' אהוד דודסון,  קורונה,  חדשות,  19-COVID,  פרופ' ציון חגי
תגובות
04.04.2020, 00:56

נושא 1.
אני משוכנע שעלות החומרים בארוחה בטיסה אינו עולה על 20 ש״ח. בהנחה שיש 2 משמרות של 250 אנשי צוות המטפלים בקורונה, יש צורך ב-500 חמגשיות חמות ביום בעלות של 10,000 ש״ח ליום. בהנחה שהמצב יימשך חודשיים העלות הכוללת של אוכל חם לצוות היתה מגיעה ל-600,000 ש״ח לכל התקופה. גם אם אני טועה ב-100% העלות תהיה כפולה מזאת.
נושא 2.
ההסתדרות הרפואית משלמת קרוב ל-20 מיליון ש״ח כמשכורות לכ-90 עובדים. בתקופה הזאת שבה כל המשק מצמצם את פעילותו ומוציא עובדים לחל״ת לפחות ל-6 חודשים, ההסתדרות הרפואית יכולה לנהוג במקביל ולהוציא למעלה ממחצית עובדיה לחל״ת.
הצעה:
לתרום את הכסף שייחסך (מיליונים רבים) לתזונה הולמת לצוותים הרפואיים שנושאים במעמסה העצומה הזאת במקום להמשיך לחלק משכורות עתק ובונוסים מופרכים. זה יכול להתבצע מיידית, בלי להמתין להחלטות משרד הבריאות והכסף קיים במזומן בקופת ההסתדרות הרפואית.
רק מציע...

אנונימי/ת
05.04.2020, 13:39

מזכיר את הסיפור המפורסם על הסוס והחיסכון בקש: חוסכים במיגון, חוסכים בתשלום לשעות הארוכות, לא משלמים כראוי על בידוד, וכעת גם חוסכים באוכל...