חדשות

שביתה חלקית בת יומיים במרכז הרפואי לגליל בנהריה

על רקע אי קליטת עובדי תאגיד הבריאות בהעסקה ישירה, הכריזו עובדי המינהל והמשק על שביתה באישור בית הדין לעבודה | היום ומחר לא יתקיימו ניתוחים אלקטיביים ולא יתקבלו חולים במרפאות חוץ

בית החולים לגליל המערבי בנהריה (צילום: יח"צ)
בית החולים לגליל המערבי בנהריה (צילום: יח"צ)

המרכז הרפואי לגליל בנהריה הודיע כי היום ומחר (ג'-ד', 19-18 בפברואר) לא יתקיימו ניתוחים אלקטיביים וגם לא יתקבלו חולים במרפאות חוץ, מאחר שעובדי המינהל והמשק הכריזו על שביתה חלקית ובית הדין לעבודה אישר את קיומה. הסיבה להשבתה החלקית: סכסוך עבודה שהכריזו העובדים עקב אי קיום הסכם חתום משנת 2015, לקליטת עובדי תאגיד הבריאות בהעסקה ישירה.

במהלך שני ימי ההשבתה ייערכו רק ניתוחים דחופים וכל הניתוחים האלקטיביים יידחו או עניינם יועבר להכרעה בוועדת חריגים.

ההשבתה לא תחול על המחלקה האונקולוגית והמכון האונקולוגי, פגייה, דיאליזה, חדר המיון, יחידות טיפול נמרץ נשימתי, לב, ילדים ונוירוכירורגי, חדרי הלידה והיחידה להפריה חוץ גופית (IVF).

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר בתגובה: "השביתה, כפי שאושרה, נסובה סביב אי קיום החלטה לקליטתם של עובדי מינהל ומשק המועסקים שלא דרך המדינה. בית הדין לעבודה התיר לוועד עובדי מינהל ומשק לשבות למשך 48 שעות, החל מהבוקר, בשעה 06:00, ועד מחרתיים, בשעה 06:00. לצערנו, אין בידי המרכז הרפואי לגליל הסמכות לקלוט עובדים אלה. אנו מצרים על הפגיעה בשירותים הניתנים לתושבי האזור ומקווים שהגורמים האמונים על קיום ההסכם ומימושו יביאו מצב זה לכדי פתרון בהקדם האפשרי".

נושאים קשורים:  שביתה,  עובדי מינהלה ומשק,  חדשות,  סכסוך עבודה,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה
תגובות
אנונימי/ת
21.02.2020, 15:07

האם פרופ פוטרמן שמונה כראש מרכז המחקר באותו בית חולים הוא עובד מדינה או שמא עובד תאגיד?