חדשות

שתי נשים נזקקו להשתלת ריאות בגלל דליפת משתלי סיליקון

"ידיעות אחרונות": הנשים שעברו את ההשתלות להגדלת השדיים היו ללא מחלות רקע אבל פיתחו אי ספיקת ריאות חמורה ונאלצו לעבור השתלת ריאות

שתלי סילקון. צילום: שאטרסטוק

שתי נשים בשנות ה-40 שלהן נאלצו לעבור השתלת ריאות לאחר שפיתחו מחלה קשה שנגרמה, כנראה, בגלל דליפת סיליקון משתלים להגדלת שדיים.

בשבועות האחרונים עברו כמה עשרות נשים בישראל ניתוחים להוצאת השתלים בעקבות פרסומים שהופיעו בחו"ל, לפיהן שתלי הסיליקון עלולים להיות קשורים למחלות אוטואימוניות ואולי גם לסוג נדיר של סרטן. כך מדווחת הבוקר שרית רוזנבלום (ה') ב"ידיעות אחרונות".

על פי הדיווח, שתי הנשים שעברו את ההשתלות היו ללא מחלות רקע אבל פיתחו אי ספיקת ריאות חמורה. הראשונה עברה השתלה לפני כשנה וחצי והאחרת לפני כחודשיים. הן טופלו ב"בילינסון" ושם נתגלו קרעים בשתלים והסיליקון דלף לגופן. שיעור ההישרדות לשנה בעקבות השתלת ריאות – 80%.

מנהל מערך הריאות ב"בילינסון", פרופ' מרדכי קרמר, צוטט בדיווח: "מצב זה של סכנת דליפת סיליקון דווח בספרות הרפואית. החומר עלול להגיע למחזור הדם או לקשרי הלימפה ומשם לריאות. אפשרות אחרת: המערכת החיסונית של הנשים נפגעה עקב החומר שדלף. בשני המקרים הופיעה הצטלקות של הריאות. במקרים של חשד לדליפה, אנחנו מקשרים בין שני הדברים למרות שאין עדיין הוכחה מוחלטת. מקרים של הרס מוחלט של הריאות בהקשר זה - נדירים".

בדיווח צוטט יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהר"י, ד"ר מאיר כהן, שמסר כי ועדת מומחים מטעם האיגוד הופעלה באחרונה ב"שיבא" כדי שכל מושתלת סיליקון תקבל ייעוץ מטובי המומחים בתחום ובמידת הצורך תופנה לבדיקות נוספות. עדיין אין בסיס מדעי מוצק לקשר שבין שתלי סיליקון ותחלואה.

בעולם פורסמו לאחרונה דיווחים על דליפה משתלי סיליקון שעלולים להיות קשורים במחלות אוטואימוניות ואולי גם לסוג סרטן נדיר. רוב המומחים סבורים שיש כנראה קשר סיבתי בין המחלות לשתלים.

נושאים קשורים:  משתלי סיליקון,  הגדלת שדיים,  השתלת ריאות,  דליפת סיליקון,  פרופ' מרדכי קרמר,  ד"ר מאיר כהן
תגובות
אנונימי/ת
27.01.2020, 12:12

בשנת 2019 למעלה מ-9,000 נשים עברו ניתוח להגדלת חזה!
נשים אלו לקחו הימור וסיכון עצמי בגלל שלדעתן או לדעת בן זוגן הן תהיינה יפות יותר.
מקובל לחלוטין.
אך במקרה של סיבוך, מדוע הרואה הציבורית, הדלה גם כך, צריכה לממן אותן?
מדוע על סיגריות יש הגבלות מטורפות (אני לא מעשן!) ועל ניתוחים פלסטיים שמטרתם יופי אישי, אין מגבלות, גם אם הסיכון קטן יותר?