חדשות

מכשיר לניווט מדויק של השתלת תומכן בצנתור לב הוכנס לשימוש ב"קפלן"

בעזרת המכשיר החדש, המתלבש על התומכן עצמו, ניתן לכוון את התומכן בדיוק רב וליצר התאמה אופטימלית בין גודל התומכן לבין ההיצרות. צפו:

פרופ' קובי ג'ורג', מנהל המערך הקרדיולוגי ב"קפלן". "פסגת הטכנולוגיה בתחום רפואת הלב בעולם"

בבית החולים קפלן ברחובות החלו להשתמש במכשיר חדשני לניווט מדויק של התומכן בעת צנתור לב. בית החולים טוען שהוא הראשון בישראל שהחל להפעיל מכשור חדשני זה במערך הקרדיולוגי בניהולו של פרופ' קובי ג'ורג'.

המכשיר מאפשר לבצע השתלה מדויקת יותר של תומכן, סטנט, במהלך צנתור לבבי. הצנתורים הראשונים שנעשו באמצעותו הסתיימו בהצלחה. התומכנים מוקמו ביתר דיוק בעורקי הלב שנועדו להם.

פרופ' ג'ורג' מסר: "בדרך כלל כשיש חסימה או היצרות בעורקי הלב, הקרדיולוגים מבצעים צנתור ומשתילים תומכן כדי לשמור על העורק פתוח. למיקום התומכן יש חשיבות גדולה כיוון שפעמים רבות גבולות ההיצרות לא ברורים וחשוב להתאים באופן אופטימלי את אורך התומכן ולוודא שהוא ממוקם היטב בעורק".

בעזרת המכשיר החדש, המתלבש על התומכן עצמו, ניתן לכוון את התומכן בצורה מדויקת יותר וליצר התאמה אופטימלית בין גודל התומכן לבין ההיצרות. צוות הקרדיולוגים מוציא את המכשיר בסיום הפעולה והתומכן נשאר במקומו.

פרופ' ג'ורג' הגדיר את החידוש "פסגת הטכנולוגיה בתחום רפואת הלב בעולם" והוסיף: "עתה פעולת הצנתור היא יותר ידידותית, נוחה ומדויקת עבור המצנתר ועבור המטופל. אני מאמין שהמכשיר החדשני יהיה בקרוב נחלת כלל בתי החולים בישראל".

נושאים קשורים:  צנתור לב,  השתלת תומכן,  פרופ' קובי ג'ורג',  בית החולים קפלן,  חדשות
תגובות
14.12.2019, 08:04

יישר כח למח' הקרדיולוגית בקפלן ופרופ' ג'ורג' העומד בראשה. לפתיחות של הצוות להיות בין הראשונים בקידמת הטכנולוגיה.