חדשות

מומחה מברזיל ידגים ניתוח פוסט בריאטרי בבית החולים אסותא-אשדוד

במסגרת כנס האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בשבוע הבא, יבוצע ניתוח לעיצוב הגוף באישה שהפחיתה 72 ק"ג ממשקלה ותעבור מתיחת בטן היקפית והסרת עודפי עור מהזרועות

עודפי עור לאחר הרזיה. אילוסטרציה

ד"ר קרלוס רוקסו (Dr. Carlos Roxo), מומחה בכירורגיה פלסטית מברזיל עם מוניטין בניתוחים פוסט בריאטריים, יהיה בשבוע הבא אורח הכנס השנתי של האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ובמסגרתו יבצע בבית החולים אסותא-אשדוד ניתוח הדגמה, בהשתתפות מומחי היחידה לכירורגיה פלסטית בבית החולים, במטופלת בת 33.

ד"ר קרלוס רוקסו, מומחה בכירורגיה פלסטית מברזיל. "פיתחנו גישה להתמודד עם כמויות העור העודפות באופן בטיחותי". צילום: האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית

לאחר שעברה ניתוח בריאטרי הפחיתה האישה ממשקלה כ-72 ק"ג (מ-152 ק"ג, למשקלה הנוכחי כ-80 ק"ג) ועתה היא מתוכננת לעבור מתיחת בטן היקפית והסרת עודפי עור מהזרועות. ההליך הוא חלק משיתוף פעולה מקצועי שנוצר בין הרופא מברזיל לד"ר שרונה צ'רניאק, מנהלת השירות לניתוחים פוסט-בריאטריים ב"אסותא-אשדוד". האורח גם ירצה בכנס האיגוד שייערך בשבוע הבא בתל אביב (26-25 בנובמבר).

ניתוחים פוסט-בריאטריים נועדו לתת פתרון למטופלים ומטופלות שלאחר ירידה משמעותית במשקל, באמצעות דיאטה או ניתוח קיצור קיבה, נותרים עם עודפי עור ובעיות נלוות. זה למעשה שלב "עיצוב הגוף" כדי לשוב לחיים תקינים ונוחים גם מההיבט הפונקציונלי.

לד"ר רוקסו ניסיון של שלושה עשורים בתחום. עד כה ניתח יותר מאלף מטופלים פוסט בריאטריים מורכבים. כמו כן הוא חתום על עשרות מאמרים מקצועיים ומוכר כמרצה מבוקש בכנסים רפואיים בברזיל ובעולם. ניתוח ההדגמה שיבצע יחד עם צוות היחידה לכירורגיה פלסטית ב"אסותא-אשדוד" הוא במסגרת יום עיון למנתחים פלסטיים בכירים בישראל.

ד"ר רוקסו מסר: "מטרת הניתוח הפוסט בריאטרי היא 'לעצב מחדש' את מראה גופו של המטופל לאחר שירד בעשרות ולעתים אף מאה ק"ג ממשקלו. לאחר הירידה במשקל הוא למעשה 'חצי' מהאדם שהיה. פיתחנו גישה להתמודד עם כמויות העור העודפות באופן בטיחותי, במטרה להעניק למטופל איכות חיים. לאישה הניתוח מאפשר ללבוש ביקיני ולגבר שעבר ניתוח כזה – להתהלך גם ללא חולצה בחוף הים. בכך משיבים למטופלים את הכבוד ודימוי הגוף של אדם נורמטיבי לצד החזרת הבריאות. זו  תרומתו של המנתח הפלסטי לתהליך".

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, ציין כי "התכנית האקדמית של הכנס מוקדשת להתקדמות שחלה במחקר, בטיפול הקליני ובטכניקות כירורגיות חדשניות במספר תחומים. עיצוב הגוף מחדש לאחר הירידה במשקל הוא אחד מהם".

נושאים קשורים:  ד"ר קרלוס רוקסו,  ד"ר שרונה צ'רניאק,  כירורגיה פלסטית,  ניתוח פוסט בריאטרי,  ניתוחים בריאטריים,  ד"ר מאיר כהן,  כנס,  חדשות
תגובות