חדשות

קופות החולים ייאלצו להרחיב את הסדרי הבחירה לביצוע ניתוחים אלקטיביים

על פי ההנחיות החדשות, מועמד לניתוח שימצא תור קצר בחודשיים לניתוח מזה שהוצע לו על ידי הקופה בבית חולים שאיתו יש לה הסדר, יקבל אוטומטית התחייבות כספית מהקופה לביצוע הניתוח במועד המהיר יותר

חדר ניתוח. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

החל מינואר יורחבו ההנחיות לקופות החולים לעניין זמני ההמתנה שמשרד הבריאות הגדיר כסבירים לניתוחים אלקטיביים שונים, היותר נפוצים במערכת הבריאות, ביניהם ניתוחי קטרקט, ניתוחי א.א.ג בילדים (שקדים וכפתורים), החלפת מפרקי ברך וירך וניתוחים אנדוסקופיים במערכת העיכול כמו קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה. חוזר בנושא זה הופץ בימים האחרונים לקופות החולים, כך מדווחת הבוקר (ב') רוני לינדר ב"דה מרקר".

על פי ההנחיה, מועמד לניתוח שימצא תור קצר בחודשיים לניתוח מזה שהוצע לו על ידי הקופה באחד מבתי החולים שאיתם יש לה הסדר, יקבל אוטומטית התחייבות כספית מהקופה שלו לביצוע הניתוח במועד המהיר יותר. בכך ייוותר הצורך בביצוע הניתוח במערכת הפרטית. משמעות הדבר: הרחבת הסדרי הבחירה של הקופות. מועמד לניתוח שימצא תור כזה יפנה למוקד הסדרים טלפוני של הקופה ועליה יהיה למצוא לו בתוך 72 שעות מקום לניתוח במועד זהה או קצר יותר לזה שמצא ואם לא, יקבל התחייבות כספית לתור שמצא בעצמו.

החוזר הוא החלק השני של מהלך שהחל ביוני 2018, אז נקבע שמשך הזמן המרבי לתור לניתוחים אונקולוגיים יהיה עד 30 יום, לניתוחי כלי דם וצנתורי מוח ולב, שתל דיאליזה ונוספים – 21 יום.

על פי הדיווח, ההנחיות נועדו למנוע מצב אבסורדי שבו מבוטח יכול להמתין חודשים ארוכים בתור לניתוח בבית חולים ציבורי אחד, בעוד שבבתי חולים ציבוריים אחרים יש מועדים קרובים ופנויים לניתוחים.

נושאים קשורים:  ניתוחים,  התכנית לקיצור תורים,  קופות החולים,  הסדרי בחירה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
28.10.2019, 18:23

נפלא. רק שצריך להרחיב לכל הפעולות הכירורגיות.

אנונימי/ת
28.10.2019, 18:53

חחח. בדיחה טובה. שיהיה למטופל בהצלחה למצוא תור לכל מרפאות החוץ ולחכות שיחזרו אליו עם תור. ואז פתאום שבוע לפני יודיעו לו שנדחה בגלל מקרה דחוף.

אנונימי/ת
28.10.2019, 18:53

חחח. בדיחה טובה. שיהיה למטופל בהצלחה למצוא תור לכל מרפאות החוץ ולחכות שיחזרו אליו עם תור. ואז פתאום שבוע לפני יודיעו לו שנדחה בגלל מקרה דחוף.

אנונימי/ת
29.10.2019, 08:46

ריבוי קופות הלוךים גורם לכפילויות ולביזבוז משאבים.
יש לשאוף למיזוג הקופות הגדולות ולהביא בהמשך למיזוג עם הקטנות.

אנונימי/ת
29.10.2019, 08:51

אסור שמנכל הקופה ישהה בתפקידו יותר ממספר שנים.
יש קופות המקיימות למראית עין בחירות הכוללות בחירת מוסדות פנימיים וממלאי תפקידים. הכל בכאילו.
קבוצות מקורבים בוחרות מומלצים ויש מערכת מושחתת המזכירה הקורה בעולם הפוליטי. גם כאן יש מאבק על כסף כבוד וכח ולא שיפור השירות. שיפור השירות משמש רק סיסמא.

אנונימי/ת
29.10.2019, 10:57

גם בבתי החולים האחרים יש תורים רחוקים (אלא אם זה ביח רחוק או לא טוב). להקדים תור מעוד 12 חודשים לעוד 10 חודשים לא ישפיע על האדם...כל פעם משרד הבריאות וה"בשורות" העלובות שלו מצליחים לשעשע .

אנונימי/ת
29.10.2019, 14:07

זה ממש לא בשורה שמשאירים על המטופל את העבודה לחפש כמו מישיגענע אחרי תורים ומשרדים . מה זה השטויות האלה ???????

לאנונימוס 18:23
נפלא ? אתה לא מבין. ימצאו לך תור בפוריה, מרחק 8 שעות מביתך. איך תגיע ? אין תחזור הביתה עם כאבים ? ותסע שוב לביקורת לפוריה ? אין לנו כלום נגד פוריה רק שלמרבית תושבי הארץ הוא רחוק רחוק שם.

נקטע וממשיך
לתושב טבריה ימצאו מקום באשדוד או אשקלון. זה פתרון עקום שישגע את כולם. האם למטופלים יש הזמן לשבת ולחפש בי"ח עם תור יותר קצר בחודשיים. במקום שנה וחצי,ימתין בתור שנה וארבע חודשים. ממש פיתרון גאוני של משרד הטיפשים.
ומצאתי או מצאו לי תור. אבל גם שם אני צריך להגיע לבדיקת הרופא לפני הניתוח, ואז לניתוח, ואז הביתה אחרי הניתוח, ואז ביקורת אחרי הניתוח ובכול מקרה לנסוע שעות למקום שנותחתי. ואם יש סיבוך, או כאבים. גם לחזור שעות נסיעה למנתח ?
וכול זה כאשר אפשר לפתוח קיצור תורים בכול בתיה"ח, ולנתח שם ניתוחים משלימים, מכספי הביטוחים המשלימים וחברות הביטוח, ומבלי לטרטר ולאמלל את החולים ומשפחותיהם.
אכן את משרד הטיפשים צריך להרוס ולהחליף מהיסוד. וכול המקדים רק זוכה.