חדשות

ירידה חדה במספר חולי החצבת: שישה מקרים בלבד בשבוע האחרון

מאז ינואר 2018 הצטברו דיווחים על 3,405 מקרי חצבת בישראל | 78% מהחולים לא היו מחוסנים כלל | כ-85% מהמקרים באוכלוסיה החרדית

לא עלו ממצאים המעידים על פער מובהק בשיעור ההתחסנות של ילדים בהשוואה לחברה שאינה חרדית. צילום: רחל סרוטי/ פלאש 90

בהתפרצות החצבת שפקדה את ישראל מאז תחילת השנה שעברה ניכרת עתה ירידה חדה בשיעור התחלואה ומספרם של חולים חדשים צלל החודש לשישה מקרים בלבד (נכון לשבוע זה). זאת לאחר שבינואר נרשמו עדיין מספר מקרים תלת-ספרתיים – 275.

ראש תכנית חיסוני השגרה במשרד הבריאות, ד"ר אריק האס, מסר השבוע בכנס מקצועי שעסק בהתמודדות מערכת הבריאות עם מגיפת החצבת, כי עד כה הצטברו דיווחים על 3,405 מקרי חצבת שהיו בישראל מאז ינואר 2018. 78% מהחולים לא היו מחוסנים כלל, 8% "לא זכרו אם חוסנו", 9% חוסנו במנה אחת בלבד ו-5% חוסנו בשתי מנות.

עוד נמסר כי 1.5% מכלל החולים (47) הם מוסלמים ועוד תשעה חולים נוצרים, לעומת 85%-80% מהאחרים שהם חרדים או מתגוררים בשכונות חרדיות או שבהן רוב חרדי.

שיאי ההתפרצות נרשמו בחודשים אוקטובר (950 מקרים) ונובמבר (924). אלא שלאחר מכן החלה להסתמן מגמת הירידה: בדצמבר – רק 626 מקרים חדשים וכאמור, בינואר 2019 – 275.

ד"ר חגי לוין, מזכיר איגוד רופאי בריאות הציבור שהתייחס לנתונים, אמר ל"ישראל היום" כי המסקנות העולות ברורות: "התפרצות החצבת היא בגדר קריאת השכמה למערכת הבריאות וחשפה את העובדה שלשירותי בריאות הציבור, אין כיום עתודות כוח אדם לשם התמודדות עם אירועים מסוג זה. מאמצי הצוות הרפואיים בתחום בריאות הציבור להכלת המחלה עלתה במחקר כבד של שחיקה ופגיעה בשירותים אחרים. יש צורך מיידי לפעולה לשם הצלת שירותי בריאות הציבור ואם לא ייעשה דבר, הציבור ישלם בבריאות ואפילו בחיים".

נושאים קשורים:  חצבת,  מגיפת חצבת,  חיסונים,  ד"ר חגי לוין,  ד"ר אריק האס,  חדשות
תגובות