חדשות

יו"ר הר"י בדיון חירום על הקיצוץ הרוחבי: "גם בריאות היא ביטחון האזרחים"

"ל-5,000 איש שמתים מזיהומים בבתי החולים אין שם, אין תמונות ועליהם אנחנו צריכים להילחם", אמר יו"ר ההסתדרות בכינוס חירום בכנסת שיזמו השדולה לשוויון בבריאות בשיתוף ארגוני החולים

פרופ' ציון חגי, יו"ר הר"י (שני ימין) בדיון חירום בכנסת

"ל-5000 איש שמתים מדי שנה בישראל מזיהומים בבתי החולים אין שם, אין תמונות - וזו רק דוגמה אחת מדוע עלינו להילחם עבורם". כך אמר הבוקר (ד') יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, בדיון חירום שנערך בכנסת ועסק בקיצוץ הרוחבי בתקציבי המשרדים הפוגע קשה במיוחד במערכת הבריאות.

את הדיון יזמו השדולה לשוויון בבריאות בשיתוף האגודה לזכויות החולה וקואליציית ארגוני החולים ואליו הוזמנה גם הנהלת משרד הבריאות ובכירי קופות החולים.

"למערכת הבריאות בישראל חסרים כיום 10-5 מיליארד שקל. כידוע, היא מתנהלת בתת תקצוב ועתה על זה עוד מוסיפים חטא הפוגע אנושות במערכת", אמר פרופ' חגי.

"כשמדברים על ביטחון – תמיד נמצא תקציב. למה? כי ביטחון זה חיי אדם וסכנה. אולם", ציין פרופ' חגי, "מה ההבדל בין השניים – הבדל עצום: כי כשמדובר בחיי אדם בבריאות, אנחנו לא רואים תמונות ואין להם שמות, לאנשים שמתים כתוצאה מזיהומים נרכשים. כשיש הרוגים מסיבות בטחוניות, כולנו רואים תמונות וכולנו יודעים על ההרוגים. אבל במערכת הבריאות הם נסתרים.

"כאשר מקצצים בתקציב כה חיוני אי השוויון בבריאות יחריף ויפגע עוד יותר באנשים החלשים בשכבות החלשות. מה יקרה לאנשים שאין להם ביטוח (בריאות פרטי) והם מדממים? האם הם יחכו חצי שנה כדי שינתחו אותם לאחר שאובחנו עם סרטן המעי הגס? גם בריאות היא ביטחון האזרחים", הדגיש יו"ר ההסתדרות הרפואית.

נושאים קשורים:  קיצוץ בתקציב הבריאות,  חדשות,  מערכת הבריאות,  פרופ' ציון חגי
תגובות

איפה שר הבריאות ?

מה מצפים באוצר ובממשלה? שוב שביתת רופאים וסבל נוסף לחולים?בסוף יתנו עוד פירורים לפריפריה, אולי גם רופאים צריכים להתחבר ל"אפודות צהובות"?

אנונימי/ת
12.12.2018, 23:43

הר״י היא הסתדרות הרופאים או החולים?
אפשר או זה או זה.
אם אחד חסר, צריך להקים עוד הסתדרות

אנונימי/ת
13.12.2018, 08:30

אכן. הר"י אמורה לייצג את הרופאים בלבד. הבריאות. הר"י ממומנת מדמי החבר של הרופאים ולא של החולים.
מי שאמור לייצג את החולים זה משרד הבריאות

אנונימי/ת
13.12.2018, 15:45

נראה רע מאוד. כאילו הרופאים מחפשים בכח תרוצים לקבל עוד כסף. יוצרים בהלה על מנת להתעשר. כזאת פעילות צריכה להעשות מאחורי הקלעים על ידי לוביסטים ולגרום לציבור ונציגיו להציף את הבעיה. הר״י מעולם לא ידעה להתנהל נכון, לדאוג לרופאים, לזכות בתמיכת הציבור. התמחותה היא בסידור ג׳ובים למקורבים וזהו. פוליטיקה קטנה ועלובה.

אנונימי/ת
13.12.2018, 15:57

הדרך היחידה לשפר את המצב מהר היא הסטה מיידית של כל המטופלים בעלי הביטוחים הפרטיים מהמערכת הציבורית לפרטית. מי שיש לו ביטוח פרטי שיכול לשלם עבור הטיפול שלו - שלא ימצוץ את דמה של המערכת הציבורית, יאריך את תורי הניתוחים ויפגע בטיפול באלה שאין להם. כמובן שזה יפגע בריווחיות חברות הביטוח ולכזה דבר הפוליטיקאים לא יתנו לקרות. הון שלטון במיטבו.