חדשות

מש' הבריאות: רכישת קנאביס בבתי מרקחת באמצעות מרשם - עד סוף השנה

ההודעה נמסרה בדיון בעניין בוועדה לנגע הסמים בכנסת; יו"ר האגודה לשיכוך כאב אמר בדיון: "בישראל אין מיליון איש שצריכים קנאביס מסיבות רפואיות, אבל יש מיליון שמגיעים למרפאות ומבקשים קנאביס"

בית מרקחת, תרופות מרשם (צילום: אילוסטרציה)

רכישת קנאביס רפואי בבתי מרקחת באמצעות מרשם תתאפשר עד סוף השנה, או ברבעון הראשון של 2018; כך מסר אתמול (ב') מנהל היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות (יק"ר), יובל לנדשפט, בדיון בעניין בוועדה למאבק בנגע הסמים של הכנסת; כך דיווח אתמול העיתון "כלכליסט".

לפי הדיווח, יו"ר הוועדה, ח"כ תמר זנדברג (מרצ), הודיעה בדיון שכיום יש בישראל 28 אלף חולים עם מרשמים לקנאביס רפואי. על השאלה מה צפוי להשתנות כאשר אספקת הקנאביס תיעשה דרך בתי המרקחת, אמר נציג משרד הבריאות: "אין אף מדינה בעולם שעושה תהליך של מדיקליזציה של קנאביס תוך שלוש שנים. בינתיים הכלים לא קיימים. זה תהליך מורכב. הממשלה החליטה על מדיקליזציה בלבד - לא לגליזציה. זה אומר שצריך להכשיר רופאים ושהמוצר שיימכר בבית המרקחת יהיה ראוי ויונפק כמו כל תרופה".

"אם אפתח מרפאה לכל דורש קנאביס, התורים למרפאת הכאב יהיו ארוכים מאוד... וחולה סרטן לא יוכל לקבל טיפול"

לנדשפט הוסיף: "המצב הקיים היום איננו טוב, למרות שעבר טיוב גדול בשלוש השנים האחרונות. יש כל מיני רמות בהתנהלות החוות (מגדלות הקנאביס). אנו מנסים לעבוד בצורה מדויקת מתוך דאגה לחולים".

על רקע הרפורמה שנועדה להכשיר רופאים נוספים לספק מרשמים לקנאביס רפואי, מסר פרופסור אליעד דוידסון, יו"ר האגודה לשיכוך כאב: "רופאי הכאב הם היום העמוסים ביותר בארץ. מיליון איש צובאים על דלתותינו ומחפשים מזור לכאבם. כל אחד יכול להגיד שכואב לו. אם אין דרך ללגליזציה של קנאביס, אז זו הדרך למיליון איש. במקום לשלם 3,000 שקל לחודש יצבאו על דלתות מרפאות הכאב. בישראל אין מיליון איש שצריכים קנאביס מסיבות רפואיות, אבל יש מיליון שמגיעים למרפאות ומבקשים קנאביס".

עוד נמסר בדיווח, כי פרופסור דוידסון מסר שמרפאות כאב מסרבות לטפל בשלב זה במבקשי מרשמים לקנאביס בגלל מספר הפונים הגדול. "אם אפתח מרפאה לכל דורש קנאביס, התורים למרפאת הכאב יהיו ארוכים מאד, עניין של חודשים. ואז - חולה סרטן לא יוכל לקבל טיפול".

נושאים קשורים:  חדשות,  קנאביס רפואי,  יק"ר,  משרד הבריאות,  הוועדה למאבק בנגע הסמים,  פרופסור אליעד דוידסון
תגובות