חדשות

תחזית בבריטניה: שיעור הנשים הלוקות בסרטן יזנק בעקבות "מגיפת" השמנת היתר

לפי הערכות עליהן דווח בתקשורת הבריטית, השמנת-יתר משפיעה באופן חד יותר על הופעת סוגי סרטן מסוימים בקרב נשים; קצב הגידול במקרי הסרטן יהיה גבוה פי שישה מזה של גברים

רחוב בלונדון, בירת בריטניה (צילום: אילוסטרציה)

שיעור מקרי הסרטן בקרב נשים בבריטניה יגדל בשני העשורים הבאים בקצב מהיר פי שישה לעומת גברים, בשל מגיפת השמנת יתר המשפיעה יותר על הופעת סרטן בקרב נשים מאשר בגברים; כך עולה מנתונים שפורסמו בסוף השבוע בבריטניה על רקע יום הסרטן הבינלאומי שצוין אתמול (שבת).

את התחזית סיפק מכון Cancer Research UK. לפי הדיווחים בתקשורת הבריטית, אורח חיים לא בריא, הגורם לעודפי משקל ולהשמנת-יתר (obesity), תורמים לעלייה בשיעור הסיכון לסרטן בקרב שני המינים. אמנם בעלי עודף המשקל בקרב גברים גדול יותר מאשר בקרב נשים, אבל רוב סוגי הסרטן שאותם מקשרים באופן מובהק למשקל-יתר הם של נשים: סרטני שד, רחם ושחלות.

החוקרים הבריטים מסרו, כי בקרב גברים קצב גידול השיעור במקרי הסרטן יעלה ב-20 השנים הבאות ל-0.5% בעוד שבקרב נשים הוא יזנק ל-3%. עד שנת 2035 ההערכה היא ש-4.5 מיליון נשים ו-4.8 מיליון גברים בבריטניה יאובחנו עם מקרי סרטן חדשים.

התחזית מצביעה על עלייה שכבר נרשמה במספר המאובחנות חדשות עם סרטן שד – מ-54,800 מקרים ב-2014 ל-71 אלף ב-2035, עם סרטן שחלות - מ-7,400 ל-10,500 ועם סרטן ריאה - מ-21,600 ל-30,000. כ-18 אלף מתושבי בריטניה מפתחים סרטן עקב משקל-יתר ומספרם צפוי לעלות לכדי 56 אלף בשנת 2035, העריכו הרופאים.

כיום, יותר מ-8 מיליון בני אדם מתים מדי שנה בעולם עקב סרטן – יותר מהתמותה מאיידס, מלריה ושחפת גם יחד.

נושאים קשורים:  חדשות,  השמנת יתר,  סרטן שד,  סרטן רחם,  סרטן שחלות,  עישון,  צריכת אלכוהול,  תמותה מסרטן,  בריטניה
תגובות