חדשות

מנהל "סורוקה": להקצות מיד 120 מיליון שקל למרכז הרפואי כדי לצמצם הפערים

היום יצוין בכנסת יום המודעות לבריאות, שיתמקד במצב מערכת הבריאות בדרום הארץ; מנהל "סורוקה", ד"ר אהוד דודסון, קרא לממשלה הנוכחית ליישם את החלטת הממשלה מ-2014 על תוספת של עשרות מיטות; "חדר המיון ב'סורוקה' הוא העמוס ביותר בארץ"

המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. צילום: דוברות בית החולים

היום (ג') יצוין בכנסת יום המודעות לבריאות, שיתמקד במצב מערכת הבריאות באזור דרום הארץ. מארגני היום מצביעים על כך שבבית החולים "סורוקה" בבאר-שבע משרת כיום כמיליון בני אדם, והוא היחיד באזור הדרום, לפחות עד יוני השנה, אז מתוכנן להיפתח בית החולים "אסותא" באשדוד.

מנהל "סורוקה", ד"ר אהוד דודסון, ציין כי יש צורך להקצות ל"סורוקה" כ-120 מיליון שקל באופן מיידי כדי לסגור את הפערים הקיימים בנושאי בריאות בין המרכז לבין אזור הנגב והדרום. ד"ר דודסון ציין כי עוד בשנת 2014 הוצגו תכניות מסודרות למשרד הבריאות בנושא הזה, שגם אושרו בהחלטות ממשלה, אך הן טרם מומשו. החלטת הממשלה מספטמבר 2014 קבעה, כי חיזוק מידי של "סורוקה" מחייב תקצוב של 118 מיטות נוספות – 98 לאשפוז כללי ועוד 20 לשיקום.

ד"ר דודסון: תושבי האזור נאלצים להמתין זמן ממושך לניתוחים ולפרוצדורות רפואיות... חדר המיון ב'סורוקה' הוא העמוס בארץ עם מספר הפניות הגבוה ביותר"

"תושבי הנגב תלויים ב'סורוקה'", אמר ד"ר דודסון, "יש צורך במשאבים נוספים כדי לתת מענה למצוקתם. תושבי האזור נאלצים להמתין זמן ממושך לניתוחים ולפרוצדורות רפואיות ומצפים מאתנו לתת לכך מענה. חדר המיון ב'סורוקה' הוא העמוס בארץ עם מספר הפניות הגבוה ביותר. אנו דורשים מהממשלה ליישם את החלטתה משנת 2014 ולהעביר את המשאבים הייעודים לסורוקה".

בחינת טבלת זמני ההמתנה הממוצעים לטיפול כלשהו בבית החולים 'סורוקה' נכון לחודש מארס 2016, מציגה תמונה עגומה: שמונה שבועות המתנה בממוצע לטיפול נוירו-פסיכיאטרי, לבדיקת יתר לחץ דם ולאולטרסאונד, או למרפאת פה ולסת והמטולוגיה ילדים. ברוב המקרים ההמתנה נמשכת אף יותר - בין 16 שבועות ועד 36 שבועות. לבדיקות בתחום הגנטי לילדים או בדיקת שמיעה לתינוקות עד גיל שנה, זמן ההמתנה עומד על 44 עד 48 שבועות.

הדיונים היום יתקיימו במסגרת "הוועדה לצדק חלוקתי", ואמורים להשתתף בהם גם שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל שירותי בריאות כללית אלי דפס. כן תקדיש לסוגיות אלו דיון נוסף ועדת הבריאות של הכנסת, שתתמקד בנגישות שירותי רפואת הקהילה.

לקריאה נוספת על מצוקת מערכת הבריאות בדרום ראו דיווח ב"מעריב"

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "סורוקה",  מצוקת כוח אדם,  דרום הארץ,  פריפריה,  החלטת ממשלה,  כנסת
תגובות