(עודכן 19:23) איגוד רופאי בריאות הציבור העביר מכתב לשר הבריאות, יעקב ליצמן, ובו התריע כי "מסעות הפרסום האגרסיביים" שמנהלות יצרני תחליפי המזון לתינוקות באמצעי התקשורת, במסגרת התחרות ביניהם, עלולים לגרום לכך שיותר נשים יפסיקו להניק; כך מדווח הבוקר (יום ב') העיתון "ידיעות אחרונות".
עוד בעניין דומה
במכתב, עליו חתומים יו"ר האיגוד פרופ’ נדב דוידוביץ ומזכיר האיגוד ד"ר חגי לוין, נאמר כי במסעות הפרסום לשם החדרת מותגים חדשים ובמסעות פרסום נגדיים של מתחרים מודגש בצורה מובלטת במיוחד שהדבר נעשה באישור משרד הבריאות "באופן שעלול להטעות את הצופה לחשוב שהמשרד מעודד שימוש במותג זה או בכלל במקום הנקה בחלב אם".
"אנו צופים תופעת לוואי עיקרית ממלחמת המותגים ותיתכן פגיעה משמעותית בשיעור הנקת תינוקות בישראל בחלב אם"
לדברי הרופאים, "אנו צופים תופעת לוואי עיקרית ממלחמת המותגים ותיתכן פגיעה משמעותית בשיעור הנקת תינוקות בישראל בחלב אם". השר התבקש לצאת בקריאה פומבית לעידוד ההנקה.
במסמך הרופאים מודגש, כי חלב אם הוא "המזון המועדף והבטוח כבחירה ראשונה לכלל התינוקות כולל פגים וכי יש בו יתרונות תזונתיים ובריאותיים, התפתחותיים, פסיכולוגיים וכלכליים לתינוק, לאם ולמשפחה".
בדיווח נמסר, כי על פי נתוני האיגוד יותר מ-90% מהנשים בישראל מביעות רצון להניק, אבל בפועל חודשיים לאחר הלידה רק 58% מהן מניקות. ישראל התחייבה להעלות את שיעור ההנקה באוכלוסייה לפחות ב-50% בעשור הקרוב, במסגרת תכנית של ארגון הבריאות העולמי (WHO).