חדשות

הערכות ארגון הבריאות: אחד מכל ארבעה הריונות מסתיים בהפלה מתוכננת

מחקר של הארגון הציב את מספר ההפלות שבוצעו בשנה שעברה על כ-56 מיליון; לדברי החוקרים, יש לפתח אמצעי ושיטות מניעה טובות יותר על מנת להימנע מהצורך בהפלה

הפלה (אילוסטרציה)
הפלה. צילום אילוסטרציה

אחד מכל ארבעה הריונות בעולם מסתיים בהפלה מתוכננת - כך מעריך דו"ח חדש של ארגון הבריאות העולמי, שפורסם בסוף השבוע בכתב העת The Lancet. על-פי הערכות, מדובר ב-56 מיליון הפלות מדי שנה - יותר מכפי שהעריכו עד כה.

על-פי הדו"ח, בשנים 1994-1990 מספר ההפלות היה 50 מיליון בשנה ואילו ב-2014-2010 היה מדובר על עלייה שנתית ל-56 מיליון. על-פי התחשיב שמציגים עורכי המחקר, בשיעור ההפלות ל-1,000 נפש במדינות העניות לא חלו שינויים, אך במדינות העשירות השיעור ירד מ-25 ל-1,000 לכדי 14 ל-1,000 בקרב נשים בגיל הפריון. החוקרים לא הבחינו בהערכותיהם בין הפלות חוקיות ולא חוקיות באותן מדינות.

הם הצביעו על כך שחוקים האוסרים הפלות במדינות שונות דווקא דוחפים אנשים לחפש דרכים לבצע אותן באופן בלתי חוקי ואז ההליך גם איננו בטוח מבחינה בריאות האשה.

"עלויות ההשקעה מצד רשויות הבריאות בשיטות מודרניות של מניעה יהיו נמוכות במידה רבה לעומת העלויות הכרוכות בהריונות לא רצויים ובהפלות לא בטוחות".

עורכי המחקר מצאו, כי באזורים שונים בעולם, כמו באמריקה הלטינית, אחד מכל שלושה הריונות מסתיים בהפלה. עוד נמצא, כי במדינות שונות באירופה חלה עלייה בשיעור ההפלות בעיקר בקרב נשים-מהגרות ממזרח אירופה.

"יתכן שיש נשים שכלל אינן מודעות ומכירות בזמינותם של שירותי מניעת ההיריון בעת שהן מגיעות למדינות-יעד חדשות במסע ההגירה שלהן או שהן באות ממדינות שאצלן שיעור ההפלות הוא גבוה בלאו-הכי", נכתב.

ד"ר בלה גנטרה מה-WHO אמרה בהקשר לממצאי הדו"ח, כי השיעורים הגבוהים של הפלות הם בבחינת ראייה נוספת בדבר הצורך לשפר ולהרחיב את הנגישות של נשים לשירותים יעילים של מניעת היריון. "עלויות ההשקעה מצד רשויות הבריאות בשיטות מודרניות של מניעה יהיו נמוכות במידה רבה לעומת העלויות הכרוכות בהריונות לא רצויים ובהפלות לא בטוחות".

במאמר נלווה לממצאי המחקר כתבה ד"ר דיאנה גרין-פוסטר, מאוניברסיטת קליפורניה בסן-פרנסיסקו, כי אין כיום, מההיבט הטכנולוגי, שיטה למניעת הריון שמתאימה לכולן. "החששות הבריאותיים והסלידה מאמצעי מניעה מאוד נפוצים בקרב נשים ברחבי תבל – מה שרק מצביע על הצורך לפתח שיטות חדשות בנושא הזה למען בריאות הנשים".

הדיווח ב-The Lancet

נושאים קשורים:  חדשות,  ארגון הבריאות העולמי,  WHO,  הפלות,  הריון,  אמצעי מניעה,  הפלה לא חוקית
תגובות