חדשות

"בני ציון": 90% מהילדים שאושפזו בשל מחלת השפעת - לא חוסנו על ידי הוריהם

את הנתונים מסר בית החולים בחיפה על רקע תפוסת שיא בבתי חולים בעיר בתחילת השבוע; בבית החולים "הדסה" בעין כרם השתפר מצבה של חולה בת 26 שהיתה במצב קשה מאוד בשל זן H1N1 של הנגיף; "עדיין לא מאוחר להתחסן"

חיסון (צילום: פלאש 90)

90% מהילדים שאושפזו בשבועות האחרונים בבית החולים "בני ציון" בשל מחלת השפעת - לא חוסנו; כך מסר אתמול (יום ד') בית החולים. לפי דיווחי בית החולים, 51% מהילדים החולים שאושפזו אובחנו כחולי שפעת מזן H1N1 ("שפעת חזירים").

פרופ' יצחק סרוגו (צילום: "בני ציון")

פרופ' יצחק סרוגו (צילום: "בני ציון")

בתחילת השבוע, בין השאר בעקבות גל הקור ששרר באזור הצפון ושיעורים גבוהים של תחלואה, דיווחו בתי החולים בעיר על תפוסה של עד 200% במיון – תפוסת שיא. גם במחלקות הפנימיות נרשמה בימים אלה תפוסה גבוהה מהממוצע.

מנהל מחלקת הילדים בבית החולים "בני ציון", פרופסור יצחק סרוגו, מסר אתמול (ד') כי למחלקתו הגיעו בשבועות האחרונים 37 ילדים עם שפעת מאובחנת, והתברר ש-90% מהם כלל לא חוסנו השנה. שני ילדים שמצבם היה קשה במיוחד הועברו לטיפול נמרץ. "הגם שעונת החורף מתקרבת לסיומה עדיין לא מאוחר להתחסן" הדגיש פרופסור סרוגו.

הוא ציין כי רוב הילדים שאושפזו במחלקה סבלו מסיבוכים שונים, כשהשכיח ביותר היה דלקת ריאות. "ייתכן כי אצל חלק מהילדים שחלו הייתה גם פגיעה במערכת החיסונית", ציין.

בתוך כך, בית החולים "הדסה" מסר כי צעירה בת ה-26 שאושפזה בבית החולים בעין כרם בחודש שעבר כשהיא במצב קשה מאוד, לאחר שחלתה בשפעת החזירים, שבה להכרה מלאה. לדברי בית החולים, היא נושמת בכוחות עצמה, מצבה השתפר והתייצב והיא מתקשרת עם סביבתה.

ד״ר סיגל סבירי, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ במחלקה הפנימית בבית החולים, ציינה כי חלה התקדמות ניכרת במצב החולה, לאחר שהיתה מונשמת ומורדמת זמן ניכר יחסית ונזקקה לחיבור למכשיר האקמו המבצע פעילות לב-ריאה. "אנו רואים כבר שיפור בתפוקת הלב ובתפקוד הריאות שלה", אמרה ד"ר סבירי, "אבל עדיין נכונה לה כמובן עוד דרך רפואית ושיקומית ארוכה".

נושאים קשורים:  חדשות,  שפעת,  חיפה,  חיסון ילדים,  המרכז הרפואי "הדסה",  המרכז הרפואי "בני ציון"
תגובות
אנונימי/ת
18.02.2016, 12:05

הנתון של 90% הוא מרשים, אולם מעניין לדעת כמה האחוז של המתחסנים בקהילה... כי אם האחוז של הלא מתחסנים הוא דומה ל 90%, המסקנה היא שהמתחסנים והלא מתחסנים מגיעים באופן שווה.
ובאותה ההזדמנות - חשוב לשאול למה אחוז המתחסנים בקרב הרופאים הוא נמוך נמוך מאוד... ובשיחות פרטיות רובם מסתייגים מהחיסון. וזאת למרות שהם חשופים ללחצים גדולים מאוד מצד המערכת.
יש מחקרים גדולים שנעשה ע"י גופים לא תלויים (חפשו טום ג'פרסון) שמערערים על היעילות של החיסונים לשפעת ואת ההעדר של מבחני בטיחות ראויים.
קל לצאת בכותרות. צר לי על הילדה שהתאשפזה בטיפול נמרץ - האם היא חוסנה??

זה שהשפעת היא מחלה קשה ולעיתים מסוכנת אין ספק, אולם האם החיסון הוא יעיל ובטוח ??? גם על החיסון לסרטן צוואר הרחם מענו שבטוח ומדוק... אז מה?
אולי הפיתרון הוא לחנך את האנשים לאורח חיים בריא, לעודד תזונה בריאה, להקפיד ולפקח על המזון שמשווקים לנו.

רוצים להיות בריאים? רוצים לחזק את עצמכם? דאגו לאכול בריא, ספורט, הרמוניה במערכות היחסים ואם יש בעיות - גשו לטפל (מטפל הוליסטי עדיף) בזמן.
בברכה
בועז

אנונימי/ת
18.02.2016, 12:20

מבין הילדים אחוז המתחסנים בקהילה הוא קרוב ל 25% (כלומר שיעור הבלתי מחוסנים בקרב המאושפזים גבוה יותר).

למה אתה מתכוון שאתה אומר שאחוז הרופאים המתחסנים הוא נמוך מאוד? אחוז מהתחסנים מבין הרופאים גבוה יותר מאשר באוכלוסיה הכללית (למרות שעדיין נמוך יותר ממה שראשי המערכת היו רוצים). יש גם שונות בין מרכזים רפואיים. בחלק מהם רוב הרופאים מתחסנים, ובחלק מיעוטם.

לחיסון שפעת יעילות משתנה בין השנים (תלוי כמה "פוגעים" בוירוס) והיא סביב 70%, אך נמוכה בקצוות (תינוקות וקשישים).

אורח חיים בריא זה תמיד מומלץ.

ההמלצה שלך לגשת בעדיפות למטפל הוליסטי איננה מבוססת