FDA

ה-FDA אישר תרופה חדשה למניעת בחילות והקאות לאחר טיפולי כימותרפיה

וארובי (Varubi) אושרה בשילוב עם תרופות אחרות, כדי למנוע את השלב המעוכב של בחילות והקאות הקשורות לטיפול ראשון ולטיפולים חוזרים בתרופות כימותרפיות

06.09.2015, 09:34
טיפול כימותרפי (צילום: אילוסטרציה)

התרופה וארובי (Varubi - Rolapitant) אושרה בשבוע שעבר על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) כטיפול המונע בחילות והקאות לאחר כימותרפיה.

וארובי, אשר מגיעה בטבליות, מאושרת לשימוש במבוגרים, בשילוב עם תרופות אחרות נגד בחילות והקאות, כדי למנוע את השלב המעוכב של בחילות והקאות הקשורות לטיפול ראשון ולטיפולים חוזרים עם תרופות כימותרפיות.

בחילות והקאות לאחר טיפול כימותרפי יכולות להימשך ימים לאחר קבלת הטיפול, וכאשר הן מתחילות 24 עד 120 שעות לאחר התחלת הטיפול הכימותרפי, הן נחשבות לתופעות של השלב המעוכב, ועשויות לגרום לסיבוכים חמורים. בחילות והקאות ממושכות מובילות לירידה במשקל, התייבשות ותת-תזונה בקרב חולי סרטן, אשר עשויים להזדקק עקב כך לאשפוז.

כאשר בחילות והקאות מתחילות 24 עד 120 שעות לאחר התחלת הטיפול הכימותרפי, הן נחשבות לתופעות של השלב מעוכב, ועשויות לגרום לסיבוכים חמורים

וארובי היא אנטגוניסט לקולטן ל- substance P/ neurokinin-1י(NK-1). שפעול הקולטנים ל-NK-1 משחק תפקיד מרכזי בבחילות ובהקאות אשר נגרמות על ידי תרופות כימותרפיות מסויימות (emetogenic), בפרט בשלב המעוכב. כמו כן, וארובי מעכבת את האנזים CYP2D6, אשר אחראי לחילוף החומרים של תרופות מסויימות.

היעילות והבטיחות של וארובי נבחנו בשלושה מחקרים מבוקרים, כפולי-סמיות ועם הקצאה אקראית. במחקרים השתתפו 2,800 חולי סרטן שהיו תחת טיפול כימותרפי עם תרופות שהן highly emetogenic, כגון ציסטפלין (Cisplatin - Abiplatin) ושילוב של אנתראציקלין (Anthracycline) וציקלופוספאמיד (Cyclophosphamide - Endoxan), ותרופות עם emetogenicity בינונית.

המטופלים הוקצו לקבלת וארובי יחד עם גרניסטרון (Granisetron – Kytril, Setron) ודקסמטזון (Dexamethasone) או לקבלת אינבו, גרניסטרון ודקסמטזון.

המטופלים שהוקצו לוארובי הראו שיעורים נמוכים של הקאות ושימוש נמוך יותר בתרופות נגד בחילות והקאות בשלב המעוכב, בהשוואה למטופלים בקבוצת הביקורת.

אין להשתמש בווארובי יחד עם תיורידזין (Thioridazine - Ridazin) מאחר ותרופה זו עוברת פירוק על ידי האנזים CYP2D6, ושימוש בשתי התרופות יחד עלול להגביר את הריכוז של תיורידזין בדם עד להופעת הפרעות קצב מסוכנות.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר הקשורות לשימוש בווארובי כוללות נויטרופניה, שיהוקים, ירידה בתיאבון וסחרחורות.

וארובי משווקת על ידי Tesaro, חברת תרופות אמריקאית, ושותפה לחברת אופקו.

מקור:
FDA approves new drug treatment for nausea and vomiting from chemotherapy

נושאים קשורים:  FDA,  וארובי,  Varubi,  Rolapitant,  בחילות,  הקאות,  סרטן,  כימותרפיה,  substance P/ neurokinin-1,  NK-1,  CYP2D6,  אנתראציקלין,  ציקלופוספאמיד,  emetogenicity,  גרניסטרון,  Ridazin,  Tesaro,  מחקרים,  ציספלטין
תגובות