חדשות

שעות לפני רעידת האדמה: רופאים מנפאל הגיעו לכנס לרפואת חירום בישראל

השלושה יצרו קשר עם בני משפחותיהם לאחר רעידת האדמה, שגבתה את חייהם של יותר מ-3,000 בני אדם; משלחת סיוע הכוללת רופאים יצאה לנפאל

רופאה מנפאל שהגיעה לקורס טראומה יממה לפני רעידת האדמה ההרסנית בארצה (צילום: פיוטר פליטר / רמב"ם)

אתמול (יום א') נפתח במרכז הרפואי "רמב"ם" בחיפה קורס בינלאומי לטראומה, בו לוקחים חלק שלושה רופאים בכירים מנפאל. השלושה יצאו מקטמנדו בירת המדינה שעות ספורות בלבד לפני רעידת האדמה הקטלנית שפקדה את האזור, שבה נהרגו לפי אומדנים עדכניים יותר מ-3,400 בני אדם.

השלושה מנפאל הם מנהל בית חולים בעיר קטמנדו, רקטור בית הספר לרפואה בקטמנדו ורופאה בכירה. אתמול הספיקו השלושה ליצור קשר עם משפחותיהם וקרוביהם באזור הרעש והתעדכנו על מצבם.

אתמול גם יצאה מישראל משלחת חילוץ וסיוע לנפאל, במסגרתה נשלחו רופאים למקום. בין השאר, כוללת המשלחת את פרופסור משנה קליני איתי שביט, מנהל מיון ילדים ברמב"ם, שיצא לטפל בפגים של הורים ישראלים שהשתמשו בשירותי פונדקאות בקטמנדו.

השלושה מנפאל הם מנהל בית חולים בעיר קטמנדו, רקטור בית הספר לרפואה בקטמנדו ורופאה בכירה

גם רופאים מ"הדסה" נכללים במשלחת רופאי צה"ל. אחד מהם, ד"ר אורי אילן, רופא ילדים מהדסה עין כרם, אמר: ״אנו עוברים לא מעט אימונים לאירועים רבי נפגעים ומיומנים בפריסת בית חולים שדה. ליחידה הצה"לית ניסיון רב מאירועים רבי נפגעים קודמים בהאיטי ובפיליפינים. כרופא ילדים, ברור לי שאטפל בילדים שנפגעו במגוון של סוגי חבלות בדרגות חומרה שונות". כמו כן יצאו לנפאל רופאים מחטיבת הילדים בבית החולים "מאיר" בכפר סבא.

הקורס ברמב"ם מתקיים זו השנה ה-12, בשיתוף מש"ב (המחלקה לשיתוף פעולה בינלאומי וסיוע של משרד החוץ). משתתפיו לומדים כיצד להיערך ולהתמודד עם אירועים מרובי נפגעים. משתתפים בו 24 רופאים מ-17 מדינות.

מטרת הקורס היא להכשיר את המשתתפים בטיפול באירועים מרובי נפגעים ולהעניק להם כלים לפיתוח וארגון מערכת הטראומה והמוכנות לאסונות. משך הקורס הוא שבועיים. בנוסף להרצאות יתקיימו גם סדנאות, הכשרות, סימולציות וסיורים גם בבתי חולים אחרים בישראל.

ארגון קורס הטראומה הבינלאומי הוא חלק מפעילותו המרכז ללימודי טראומה, רפואה דחופה ואירועים מרובי נפגעים ברמב"ם, המקיים קורסים, השתלמויות והכשרות לצוותים רפואיים מכל העולם. ד"ר משה מיכלסון הוא המנהל הרפואי של המרכז וגילה היימס מכהנת כמנהלת לימודי הטראומה.

נושאים קשורים:  חדשות,  נפאל,  רעידת אדמה,  קטמנדו,  משלחת צה"ל,  המרכז הרפואי "רמב"ם"
תגובות