חדשות

"עלייה משמעותית בתחלואת סוכרת באזור הגליל המערבי וצפון הארץ"

כך אמר ד"ר עמיר בשקין מבית החולים בנהריה, לרגל יום עיון שיזם ביה"ח ביחד עם האגודה הישראלית לסוכרת שיעסוק במודעות ובטיפול במחלה

25.03.2014, 13:37

יום עיון מיוחד שייערך בשבוע הבא יעסוק בעלייה המשמעותית בתחלואת הסוכרת בגליל המערבי ובצפון הארץ שנרשמה בשנים האחרונות. הכנס ייערך על ידי בית החולים בנהריה, בשיתוף האגודה הישראלית לסוכרת (אי"ל), ויתקיים ביום שני, ה-31 במארס מ-8:30 בבוקר.

לדברי ד"ר עמיר בשקין, מבית החולים בנהריה, "בקרב תושבי אזור הצפון מסתמנת באחרונה עלייה משמעותית בתחלואת סוכרת, בעיקר משום שמגזרים שונים באוכלוסייה הזאת עדיין אינם מודעים לסכנות הבריאותיות הנובעות מאי שמירה על אורח חיים נכון כדי למנוע מחלות כמו סוכרת. לא מעטים מקרב אלו שאובחנו כחולי סוכרת, גם אינם מצליחים לשמור על איזון מחלתם. העלאת המודעות לסוכרת תסייע למאות מתושבי אזור הצפון והגליל המערבי".

יוזמי הכנס ציינו, כי סוכרתיים רבים שמגיעים לייעוץ רפואי בנוגע למחלתם לא תמיד מרגישים שקיבלו את כל המידע הנחוץ להם במסגרת המפגשים עם הצוות הרפואי. גם נושא זה יועלה לדיון בכנס.

חברי הצוות הרפואי במרכז הרפואי לגליל המערבי בנהריה ואנשי אי"ל ירצו בין השאר על הנושאים הבאים: טיפולים חדשניים בתחום הסוכרת (ד"ר עמיר בשקין); הרגלי אכילה והמזונות הרצויים לסוכרתיים (דפנה פטר); ניתוחים בריאטריים לטיפול ולמניעת סוכרת (ד"ר מועד פרא); סקסולוגיה בגיל המתקדם (ד"ר ארקדי גלן). באי הכנס יוכלו להציג שאלות לצוות הרפואי.

למעלה מ-380 מיליון בני אדם בעולם חולים בסוכרת. שכיחות המחלה נמצאת במגמת עלייה. אשתקד הכריז ארגון הבריאות העולמי על הסוכרת כ"מגיפה של המאה ה-21". בישראל ישנם כחצי מיליון סוכרתיים ועל פי הערכה עוד כחצי מיליון טרם אובחנו. כ-8.4% מהגברים בארץ ו-7.3% מהנשים הם חולי סוכרת מסוג-2.

מארגני הכנס הדגישו כי הכניסה ליום העיון חופשית, אך יש לבצע הרשמה מוקדמת, בטלפון: 04-9107558; המארגנים הבטיחו הסעה למרכז הרפואי שתצא ב- 8:15 מהטרמפיאדה שמול המשטרה בנהריה. חזרה – ב-13:40.

נושאים קשורים:  חדשות,  סוכרת,  האגודה הישראלית לסוכרת,  השמנת יתר,  תחלואה,  בית החולים בנהריה
תגובות
ניר צבר
27.03.2014, 21:35

הצעה למקבלי ההחלטות: לבדוק את הקשר בין עליה בשימוש בסטאטינים לבין עליית תחלואת סכרת.