חדשות

משרד הבריאות: הוגשה קובלנה משמעית נגד 9 רופאים מקפלן

בהודעה לתקשורת נאמר כי מדובר ברופאים שנחשדו בניסויים קליניים לא חוקיים בבני אדם

שבעה חודשים לאחר שמשרד הבריאות הודיע כי בכוונתו להגיש קובלנה משמעתית נגד רופאים מבית החולים קפלן-הרצפלד שנחשדו בביצוע ניסויים בבני אדם, הודיעה אמש (יום ד') דוברת המשרד כי ב-4 בספטמבר הוגשה הקובלנה נגד תשעה רופאים על-פי פקודת הרופאים.

בהודעת המשרד נמסרו שמותיהם: ד"ר שמואל לוי, ד"ר אפרים רימון, ד"ר נדיה כגנסקי, ד"ר לואיזה פרלמן, ד"ר אלונה סמירנוב, ד"ר מיכאל קליין, ד"ר לורה מצ'ניק, ד"ר מיכאל קגנסקי וד"ר סטיבן מלניק.

חולה בבי"ח הרצפלד (מקור: יתחקיר עובדה, יוטיוב)

חולה בבי"ח הרצפלד (מקור: תחקיר עובדה, יוטיוב)

"פרשת בית החולים הגריאטרי הרצפלד", כך היא מכונה בקובלנה, נולדה בעקבות תלונה שהגיעה בתחילת 2004 למשרד מבקר המדינה. התלונה עסקה בניסויים לא חוקיים הנעשים על-ידי רופאים מ"קפלן" בחולים מבוגרים, שחלקם לא כשירים לתת הסכמתם לניסויים. המקרה הועבר לעיון הפרקליטות. בתום חקירה ארוכה החליטה הפרקליטות  לסגור את התיק מאחר שהיה קושי לקבוע אם אפשר להוכיח שנעשתה בפרשה הזאת עבירה פלילית.

הפרקליטות המליצה למשרד הבריאות להעמיד את החשודים לדין משמעתי, וזה החליט על הגשת קובלנה משמעתית "בעניין ליקויים בביצוע ניסויים קליניים בבני-אדם".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  בית חולים הרצפלד,  ניסויים קליניים,  קובלנה משמעתית,  המרכז הרפואי "קפלן"
תגובות
יגאל
15.09.2011, 23:13

דרכי פרקליטות "מעננים"

גיורא
07.02.2014, 17:22

מאחר ואמי מאושפזת מזה זמן בבית החולים הרצפלד, אני פשוט חרד למה שאני קורא,
לשאלתי מה קורה היום עם אותם רופאים המופיעים בכתבה שעדיין עובדים כרופאים בכירים
בהרצפלד וחלק מהם מטפלים באמי? מה עלי לעשות ?ואיך ממשיכים עם התנהלות בלתי אחראית להעסיק רופאים שהיו מעורבים בארועים בלתי חוקיים בבני אדם?
אני כאזרח במדינתנו חרד למה שקורה.

אלה
27.03.2014, 16:40

אבי מת בייסורים קשים במהלך הניסויים המחרידים, בהסתרה ובהונאה ללא אישור כמובן. אמי התאשפזה לאחרונה בהרצפלד, חשבתי שכעבור שנים המקום השתנה אך נחרדתי לראות לפחות רופא אחד מהרופאים שהשתתפו בניסויים עדיין מרפא חולים במקום. איש לא נענש על ההתעללות והזוועה.. הפעם לא אתן לזה לקרות.