חדשות

מקרה ראשון בארץ: ישראלי נעקץ בטיול בשבדיה בידי קרצייה ונדבק ב-TBE

האיש סובל מהפרעות נוירולוגיות ומשיתוק בפניו. מנהל מרפאת מטיילים בשיבא פרופסור אלי שוורץ: מי שמתכוון לבקר באזורים מיוערים חייב לברר אפשרות של קבלת חיסון

פרופסור אלי שוורץ (יח"צ)

פרופסור אלי שוורץ (יח"צ)

ישראלי בן 39 תושב אילת נעקץ בידי קרצייה בעת טיול באזור מיוער בשבדיה – ונדבק בנגיף TBE. הוא סובל מחום גבוה ומשיתוק עצבי בפניו. ככל הידוע, זה המקרה הראשון של TBE שאובחן בישראל.

דלקת המוח TBEי(Tick-Borne Encephalitis) נפוצה באזורים המיוערים בארצות אירופה, בין השאר גם במדינות הצפוניות וביניהן שבדיה. מרפאת המטיילים והמחלות הטרופיות במרכז הרפואי שיבא מסרה כי בעת שהותו של החולה בשבדיה הוא החל לפתח סימני חום גבוה, כאבי ראש והפרעות נוירולוגיות.

כאשר חזר לישראל, הוא נבדק על-ידי פרופסור אלי שוורץ, מנהל מרפאת המטיילים והמחלות הטרופיות. בשלב זה כבר סבל החולה גם משיתוק עצבי בפנים. כעת הוא נמצא במעקב, שכן קיים רק טיפול תומך לנגיף.

פרופסור שוורץ מסר כי דלקת המוח המועברת על-ידי קרציות נפוצה באזורים המיוערים בארצות מרכז ומזרח אירופה, רוסיה וצפון יפן.

החיסון נגד הדלקת איננו חלק מחיסוני השגרה של ילדי ישראל ומומלץ רק למבקרים במדינות הנמצאות ברשימת משרד הבריאות לגבי המדינות שבסיכון. נגיף ה-TBE יכול לגרום לפגיעה נוירולוגית חולפת או קבועה. ביטוייה הפגיעה הם אובדן הכרה, חוסר התמצאות במרחב ובלבול ולעתים גם שיתוק. במקרים קיצוניים – הפגיעה עלולה לגרום למוות.

נושאים קשורים:  חדשות,  דלקת מוח,  מרפאת מטיילים ומחלות טרופיות,  פרופסור אלי שוורץ,  TBE,  עקיצה,  המרכז הרפואי "שיבא",  קרציות
תגובות