חדשות

גמילה מעישון - שבירת ההרגל

טיפים שונים אשר יסייעו לכם לקראת הגמילה מהעישון

01.05.2011, 16:13

מומלץ לא לחפף ולעשות כמה שיותר מהתרגילים המופיעים בעמוד זה בשבועות שלפני הגמילה.

אנו מזכירים: מטרת התרגילים הללו לסייע לכם לשבור את הקשר בין הסיגריות לבין ההתמכרות. כאשר אתם מעשנים לסיגריה יש שליטה עליכם.

מטרת התרגילים להחזיר את השליטה לידיים שלכם ולסייע לכם להילחם בפיתוי שבסיגריות:

Champix
Pfizer
RX
Partially covered by the Health basket
Champix

Health basket inclusion: Champix will be given to the treatment of smoking cessation parallel to supportive means. TABS: 55 x 0.5 mg, 56 x 1 mg; starter pack: 11 x 0.5 mg + 14, 28 x 1 mg. Days 1 – 3: 0.5 mg ×1/d. Days 4– 7: 0.5 mg ×2/d. Day 8 – end of tmt.: 1 mg ×2/d. Pts. should be treated with Varenicline for 12 wks. For pts. who have successf. stopped smok. at the end of 12 wks., an addit. course of 12 wks. tmt. with Varenicline is recomm. to further incr. the likelihood of long-term abstinence. Pts. with ren. impair. No dosage adjust. is necessary for pts. with mild- moder. renal impair. For pts. with sev. renal impair. (estimated CrCl <30 mL/min), the recomm. start. dose of Varenicline is 0.5 mg ×1/d. The dose may then be titrated as needed to a max. dose of 0.5 mg×2/d. For  pts. with end-stage renal dis. underg. hemodialysis, a max. dose of 0.5 mg mg×/d may be admin. if toler. Aid to smoking cessat. for adults over 18 yrs. C/I: Not to pts. under 18 yrs., hypersens.

שנו את סוג הסיגריות שאתם מעשנים - במשך שנים אתם רגילים לסוג סיגריות מסויים, לריח שלו, לטעם, לצבע של הקופסא ואפילו למחיר. שנו את זה. המשיכו לעשן אך עשנו משהו אחר.

דחו כל סיגריה ב - 5 דקות - כשתרצו לעשן, אל תמנעו את זה מעצמכם, רק דחו ב - 5 דקות כל סיגריה. בכך שאתם דוחים את ההצתה, אתם מחזירים את השליטה מהסיגריה לידיים שלכם.

לפני כל סיגריה שאתם מציתים שאלו את עצמכם: "האם אני צריך אותה?". אם התשובה היא "לא" פוררו את הסיגריה ואמרו לציינו לעצמכם את הניצחון הקטן הזה. גם אם עישנתם חלק מהסיגריה ונמאס לכם באמצע - הפסיקו לעשן אותה. אימרו לעצמכם: "אני לא צריך את זה" ופוררו את הבדל שבידכם.

אל תעשנו תוך כדי דברים אחרים - הרבה פעמים אנשים מעשנים תוך כדי עבודה, שיחה, נהיגה, בילוי. בזמן הפשרת ההרגל עליכם לבודד את העישון מכל דבר אחר. המשיכו לעשן, אך כשאתם מציתים סיגריה עשו זאת כשאתם רק מענשים. בצורה כזו תחזירו את השליטה כי תשימו לב לכל סיגריה ותחשבו עליה.

אל תכבדו ואל תתכבדו - למדו לשלוט גם על כמות הסיגריות שלכם. הרגילו את עצמכם שאתם בשליטה ושההרגל רק שלכם. אולי תצטרכו להסביר לחבריכם מדוע נהייתם "משונים" ואינם מכבדים יותר אך מצד שני בודאי יעריכו את המאמץ שלכם להיגמל מעישון.

לתרגילים נוספים שתוכלו לעשות לקראת הגמילה מעישון

נושאים קשורים:  חדשות,  עישון,  התמכרות לעישון,  גמילה מעישון
תגובות