חדשות

מחקר: אימוץ דיאטה ים-תיכונית יעיל גם בעבור מי שאובחנו עם מחלת לב

תוצאות המחקר, המתבסס על מעקב אחרי יותר מ-15,000 חולי לב ב-39 מדינות, מעלות כי הסיכוי לשבץ, התקף לב או מוות מוקדם בקרב מי שאימצו דיאטה ים-תיכונית היה נמוך יותר מאשר בקרב מי שצרכו דיאטה מערבית בלתי-בריאה

תזונה ים-תיכונית, ארוחת בוקר, סלט (צילום: אילוסטרציה)

"דיאטה ים-תיכונית", העשירה בירקות, בפירות, בדגים ובמזונות לא מעובדים, נקשרה לסיכון נמוך יותר להתקפי לב ושבץ בקרב חולי לב שאימצו אותה, לעומת כאלה שצרכו "דיאטה מערבית" העשירה בפריטי מזון בטיגון עמוק, פריטים מעובדים, עשירים בסוכר ובמשקאות ממותקים.

כך עולה ממחקר חדש שפורסם השבוע בכתב העת European Heart Journal. במחקר נטלו חלק יותר מ-15 אלף איש מ-39 מדינות בעולם. ישראל לא נכללה במחקר.

החוקרים מצאו, כי לגבי כל 100 אנשים שעברו לדיאטה ים תיכונית ואכלו כמויות גדולות של מזון בריא, היו פחות 3 התקפי לב ושבצים, בהשוואה ל-100 אנשים שצרכו מזון פחות בריא במשך כארבע שנים. הבדיקה כללה חולי לב, שנמצאו במעקב על ידי צוות המחקר.

בסך הכל, נטלו חלק במחקר 15,482 בני אדם, כולם עם מחלה קרדיווסקולארית יציבה בגיל ממוצע של 67 שנים. הם נטלו חלק בניסוי קליני בשם STABILITY שנעשה בתרופה חדשה של חברת GSK (מממנת המחקר), שנועדה להפחית את הסיכון להתקפי לב, לשבצים ולמוות מוקדם.

משתתפי הניסוי בתרופה נתבקשו גם למלא שאלון מפורט על הדיאטה היומית שלהם והרכבה. התשובות שימשו בסיס לדו"ח המחקר החדש.

נושאים קשורים:  חדשות,  מחלות לב,  מזון,  תזונה,  דיאטה ים תיכונית,  דיאטה מערבית,  מזון מטוגן
תגובות